Inlägg från: musicartA |Visa alla inlägg
  • musicartA

    Hur hann ni ge mat och göra andra saker? :)

    Hej alla! Skulle vara glad att lyssna på er som redan är experter. :)

    Min bebis är 6 mån gammal men vi började med smakportioner när hon var 4 mån. Idag ser hennes matmeny så här:

    06.00 amning+ersättning

    10.00 amning

    12.00 1/2 mat i burk (grönsaker)

    14.00 amning

    16.00 1/2 mat i burk (grönsaker)

    18.00 amning

    20.00 frukt i burk

    22.00 amning+ersättning

    Alltså hon äter med 2timmars mellanrum istället för 4timmars mellanrum som det var innan smakportionerna. Problemet är:

    1. Hon började bajsa 4-5 ggr om dagen (mindre i mängden men oftare). Avföringar liknar konstleran. Jag har läst att det kan vara individuellt men jag undrar om det ska vara så hela tiden nu?

    2. Jag hinner inte gå ut och promenera med henne. Hur hann ni när bebisen började med smakportioner?

    Kanske ger jag henne mat för ofta? Eller gör något fel?

    Har ni några tips eller kommentärer så skulle jag vara glad att läsa dessa. BVC säger bara att allt är individuellt och att barnet vet själv men jag är missnöjd med svaret. Tack!

  • Svar på tråden Hur hann ni ge mat och göra andra saker? :)
  • musicartA

    Tack för ditt svar!

    Problemet är att hon äter ersättning endast på morgonen och på kvällen när hon är väldigt sömnig. Hon märker inte då men annars så vägrar hon äta den. Med frukter menar jag katrinplommon eller äpple så att hon inte blir förstoppad. Ska jag ta bort den kanske? Men hon är inte lös i mage utan bara bajsar oftare.

Svar på tråden Hur hann ni ge mat och göra andra saker? :)