• Knytet25

Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?

Hej!
    Jag hade ÄL 12/8. Har sedan idag haft en väldigt kraftig mensvärk. Brukar knappt ha någon mensvärk alls vid normal mens. Men det här känns riktigt ordentligt. Känns som det sliter och drar i livmodern liksom. Har inte BIM förrän 27/8.
    Kan det vara ett tecken på tidig graviditet? Någon som varit med om samma? Är ju bara på BIM -7.

• Svar på tråden Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?
  • Knytet25
    Sisterofthesun skrev 2017-08-20 08:52:53 följande:

Hade likadant!

Och var gravid eller?
    Det onda håller i sig idag med nämligen. Brukar du ha ont normalt vid mens?
  • Sisterofthesun
    Knytet25 skrev 2017-08-20 13:45:17 följande:

Och var gravid eller?

Det onda håller i sig idag med nämligen. Brukar du ha ont normalt vid mens?

Ja, jag va gravid. Märkte det långt innan jag i vanliga fall brukar få mensvärk. Får det alltid samtidigt som mensen kommer.
  • Brittsommar

Hade också ägglossning den 12 och ligger nu i soffan med kraftig mensvärk. ? jag brukar dock få mensvärk men först dagen innan det är dags så lite tidigt att få den nu.

• Knytet25
    Sisterofthesun skrev 2017-08-20 14:16:34 följande:
    Ja, jag va gravid. Märkte det långt innan jag i vanliga fall brukar få mensvärk. Får det alltid samtidigt som mensen kommer.
    Spännande! Då kanske man vågar hoppas på det då :) Hade du andra symtom så tidigt också?
  • Knytet25
    Brittsommar skrev 2017-08-20 14:43:41 följande:

Hade också ägglossning den 12 och ligger nu i soffan med kraftig mensvärk. ? jag brukar dock få mensvärk men först dagen innan det är dags så lite tidigt att få den nu.

Oj va spännande! Då får vi följas åt! När har du BIM? Känner du något mer än mensvärk?
  • Brittsommar

Jag har bim nu på lördag. Känns som en evighet bort. Brösten känns lite spända och har ont i svanken men är rädd att känna efter symptom då min kropp tenderar att luras. Men mensvärk en är väldigt verklig. Sitter med värmekudde för att stå ut. Känns mer än min vanliga värk.

• Knytet25
    Brittsommar skrev 2017-08-20 17:22:41 följande:

Jag har bim nu på lördag. Känns som en evighet bort. Brösten känns lite spända och har ont i svanken men är rädd att känna efter symptom då min kropp tenderar att luras. Men mensvärk en är väldigt verklig. Sitter med värmekudde för att stå ut. Känns mer än min vanliga värk.

Känner likadant. Har BIM på söndag. Försöker tänka på annat, men mensvärken finns ju där hela tiden!
    Har ni försökt länge?
  • Brittsommar

Vi började försöka efter jul så det har gått ett tag. Vi har 2 barn sedan innan. Första tog 2 år innan det tog o andra på första försöket. Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?