Inlägg från: Anonym (Jadu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jadu)

Dumförklara

Jag tycker att alla har rätt till sina åsikter men när man framför en åsikt genom att dumförklara en annan person så blir jag riktigt ledsen. Jag har blivit ifrågasatt om jag alls tänker på mina barn och vad jag tänker med överhuvudtaget av personer som jag trodde var mina närmsta vänner. Personer jag trodde visste hur jag levt sista åren med nästan daglig dumförklaring av mitt ex. Jag hade inte blivit ledsen eller påverkad om man la fram åsikten utan dessa dumförklsringsr. Hur reagerar ni om någon dumförklarar er i samband med att man har olika åsikter?

• Svar på tråden Dumförklara
  • Anonym (Jadu)

Min frågeställning kanske blev luddig. Men jag undrar helt enkelt om någon i princip säger att ni är dum i huvudet för att ni har en annan åsikt hur vade ni reagerat?

• Anonym (Jadu)

Då har vi olika åsikter. Jag skulle aldrig säga att en Annan människa dun i huvudet pga en åsikt eller så. Isåfall försökt övertala personen isåfall.

• Anonym (Jadu)
    John22 skrev 2017-08-20 17:00:56 följande:

Det beror helt på vad det rör sig om. Försöker man till exempel säga att våldtäkt är okej eller att man inte berättar om sin otrohet för sin fru eftersom man vill vara snäll mot henne, då är man dum i huvudet och förtjänar att få höra det.

Har man en annan politisk åsikt förtjänar man dock inte att bli kallad dum i huvudet bara för att man tycker annorlunda.

Sant. Jag vill inte skriva ut för mycket men mitt fall handlar om det nedersta alternativet (alltså inte om politik men en liknelse) och det gjorde ont att få de kastat i ansikter
Svar på tråden Dumförklara