Inlägg från: Helammandetrebarnsmor |Visa alla inlägg
  • Helammandetrebarnsmor

problem med amning

Min dotter låg också på neo och blev där sondmatad. Och det dom sa till mig var att det oftast gör att bebisarna blir lite "lata" även sen. När du ger i flaska så kommer ju mjölken/ersättningen direkt från första sugtaget precis som med sonden. Dom har liksom inte lärt sig att "jobba för maten". Så mitt bästa tips är att pumpa ur mjölk och ge i flaskan för att på så vis öka mängden mjölk och fasa bort ersättningen. Sen lägger du några till fällen på dagens timmar som du mer eller mindre bestämmer dig för att nu är det amning som gäller. Även om dom gråter så tar dom ju bröstet till slut, när dom fattat att det är därifrån maten kommer. Om du vill att det ska rinna till lite fortare så pressa lite på bröstvårtan så det kommer lite mjölk, så bebisen känner smaken. Prova detta så borde det släppa lite/helt om ett tag.

OM du vill amma, som sagt lite trixigt är det, och huvudsaken är att du och bebis är nöjd. Men om du vill så får man ha lite tålamod och mycket träning. Lycka till!!

//Helammande trebarnsmor

• Helammandetrebarnsmor

En bebis som inte är van endast amning och är för tidigt född skulle jag ändå inte sluta helt tvärt med flaskan just för att en bebis som inte får i sig tillräckligt blir fort en slö bebis. Men om du pumpar ur och ger i flaskan så ökar du på möngden och sen tränar emellan vid sidan av. Så kommer det att släppa. + att när du pumpar och ger i flaska så ser du att bebis får i sig. Så att hon inte blir helt utan, just när hon inte är van.

Svar på tråden problem med amning