• Badboll

Bruna och rosa flytningar

Jag är så orolig. Jag fick en minimal röd blödning i måndags förra veckan. Sedan dess har jag fortfarande bruna eller rosa flytningar varje morgon. Det oroar mig så. Kan det verkligen vara normalt för vecka 7 (6+4)? Vad är det som blöder och varför slutar det inte?

• Svar på tråden Bruna och rosa flytningar
  • trueblood93

Det är inget konstigt med bruna flytningar de är gammalt blod. Jag hade det en gång i förra grav. De kom rosa också. Helt ofarligt. Blev dock en abort då. Men de var inger farligt med en liten blödning. Sen kan jag berätta om min kompis som fick en sjuhelvetes blödning i v.9 och var övertygad att de var missfall. Hon sa de forsade blod. Några veckor senare ville hon undersöka saken så allt "kommit ut" hos BM. När de gjorde ett ultraljud han hon inte mer än in med staven så dunkade de högt i hela rummet av ett litet hjärta! Hon var i vecka 14 och allt var FINT :) så blödningar kan vara skrämmande och onda. Men du borde få en klump ut om de är MF. Och de småblöder inte vad jag vet. De kommer mycket blod. Sen vet man tydligen aldrig till 100% säkerrt.

Jag är själv i vecka 5(4v+6) och min mage värker. Molvärk. Otroligt läskigt. mf eller normalt... man vet inte för de blir sådär halvdant. Tänker hålla mig lugn och hoppas de stannar kvar där inne hoppas de går bra för oss båda två :) <3 omöjligt, jag vet men försök att inte oroa dig. Var glad för att hon eller han är där inne nu. Blir de något annat så tar man det då därifrån

• Mawie

Också orolig!

Brukar alltid vakna på natten och vara superkissnödig.

Men vaknade kl 06 och inte kissnödig alls, kände att något var konstigt.

När jag var på toa kom en liten brun blödning.

Hade ett mf för sex månader vi har försökt i snart 2 år.

Blir så ledsen vet inte om jag vill bli gravid igen om jag får mf igen:(

• Mawie
    Badboll skrev 2017-08-21 06:12:43 följande:

Jag är så orolig. Jag fick en minimal röd blödning i måndags förra veckan. Sedan dess har jag fortfarande bruna eller rosa flytningar varje morgon. Det oroar mig så. Kan det verkligen vara normalt för vecka 7 (6+4)? Vad är det som blöder och varför slutar det inte?

Ville höra hur det har gått för dig!?
  • CinnamonGirl
    trueblood93 skrev 2017-08-21 06:27:37 följande:
    Det är inget konstigt med bruna flytningar de är gammalt blod. Jag hade det en gång i förra grav. De kom rosa också. Helt ofarligt. Blev dock en abort då. Men de var inger farligt med en liten blödning. Sen kan jag berätta om min kompis som fick en sjuhelvetes blödning i v.9 och var övertygad att de var missfall. Hon sa de forsade blod. Några veckor senare ville hon undersöka saken så allt "kommit ut" hos BM. När de gjorde ett ultraljud han hon inte mer än in med staven så dunkade de högt i hela rummet av ett litet hjärta! Hon var i vecka 14 och allt var FINT :) så blödningar kan vara skrämmande och onda. Men du borde få en klump ut om de är MF. Och de småblöder inte vad jag vet. De kommer mycket blod. Sen vet man tydligen aldrig till 100% säkerrt.

Jag är själv i vecka 5(4v+6) och min mage värker. Molvärk. Otroligt läskigt. mf eller normalt... man vet inte för de blir sådär halvdant. Tänker hålla mig lugn och hoppas de stannar kvar där inne smile1.gif hoppas de går bra för oss båda två :) <3 omöjligt, jag vet men försök att inte oroa dig. Var glad för att hon eller han är där inne nu. Blir de något annat så tar man det då därifrån smile1.gif
    Jag är i v 4+6, testade positivt igår morse. Har haft mensvärk i ett par dagar, och i eftermiddags kom lite bruna flytningar. Inte så mycket som tur är, men jag blir orolig. Först mensvärk och sen flytningar!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Melissi

Hur har det gått för dig? 

Jag är i vecka 7 (6+5) och har haft lite ljusbruna flytningar förra veckan som avtog under helgen. Igår fick jag lite kraftigare mensvärk och en skvätt blod i trosan, inte mycket men tillräckligt för att börja oroa mig såklart. Idag har det varit lite rosarött på pappret när jag torkat mig och små små klumpar. Befarar det värsta. Imorgon ska jag på gyn och förhoppningsvis göra ett vul.

Håller tummarna för att allt är okej för er och för mig. 

• CinnamonGirl
    Melissi skrev 2017-08-29 18:56:45 följande:

Hur har det gått för dig? 

Jag är i vecka 7 (6+5) och har haft lite ljusbruna flytningar förra veckan som avtog under helgen. Igår fick jag lite kraftigare mensvärk och en skvätt blod i trosan, inte mycket men tillräckligt för att börja oroa mig såklart. Idag har det varit lite rosarött på pappret när jag torkat mig och små små klumpar. Befarar det värsta. Imorgon ska jag på gyn och förhoppningsvis göra ett vul.

Håller tummarna för att allt är okej för er och för mig. 

Jag har mensvärk av och till ännu. Små bruna flytningar som kommer och går.

Ska till gynekolog på måndag eftersom jag har PCO.
  • Melissi

Ja vi håller tummarna, mer än så kan man tyvärr inte göra. 

Ska på vul kl 15. Är så himla nervös. 

• Melissi

Ett litet hjärta såg vi idag på vul. Är så tacksam och hoppas den lille stannar kvar där inne till april ?? Hopps det gått bra för er andra.

• CinnamonGirl
    Melissi skrev 2017-08-30 19:39:21 följande:

Ett litet hjärta såg vi idag på vul. Är så tacksam och hoppas den lille stannar kvar där inne till april ?? Hopps det gått bra för er andra.

Får man göra VUL så tidigt?
  • CinnamonGirl
    Melissi skrev 2017-08-30 19:39:21 följande:

Grattis förresten!
  • Melissi

Ja jag ringde och förklarade min oro, fick göra vul dagen efter och nu ska jag göra det igen om ca 10 dagar för att se om den vuxit som den ska i magen :)

Svar på tråden Bruna och rosa flytningar