• Anonym (Osäker)

Gett en resa fast bara till mig?

Jag har en vän som flyttat till ett annat land och jag har ofta pratat om att jag skulle vilja åka dit och se staden hon bor i och träffa henne. Min man överaskade mig med att berätta att han hade ordnat så att jag har råd att resa samt rejält med shoppingpengar. Nu fattar jag varför han har jobbat så mycket övertid. Min vän blev jätteglad när vi pratade om att jag skulle komma och jag med först. 

Men sen känns det fel också. Han har jobbat ihop en massa pengar så att jag kan göra det. Men han reser ju inte med. Att bara få en sån sak bara till mig och inte en resa till oss känns konstigt på något sätt. När jag tar upp det med honom så säger han att jag inte skall se det så utan att jag har alltid velat åka just dit och träffa min vän igen och han har alltid velat göra det för mig.

Vad hade ni gjort i min sits? Rest eller säga nej och göra något ihop istället?

• Svar på tråden Gett en resa fast bara till mig?
  • Anonym (Linda)

Klart du ska resa. Brukar du vara otacksam?

• John22

Du ska absolut göra resan. Han kommer bara bli ledsen om du inte gör det, utan istället insisterar på att ni ska göra något tillsammans.

Tänk dig själv om du arbetat och slitit för att köpa en speciell present till någon, varpå denne säger "nä, lämna tillbaka den så köper vi något annat vi båda kan använda istället".

Åk på resan, ta ordentligt med bilder och berätta för honom hur otroligt roligt du hade.

• Tecum

Klart du ska resa, det är en present från honom! Du får göra något fint för honom istället när du kommit hem.

• klyban
    Anonym (Osäker) skrev 2017-08-22 18:52:25 följande:
    Jag har en vän som flyttat till ett annat land och jag har ofta pratat om att jag skulle vilja åka dit och se staden hon bor i och träffa henne. Min man överaskade mig med att berätta att han hade ordnat så att jag har råd att resa samt rejält med shoppingpengar. Nu fattar jag varför han har jobbat så mycket övertid. Min vän blev jätteglad när vi pratade om att jag skulle komma och jag med först. 

Men sen känns det fel också. Han har jobbat ihop en massa pengar så att jag kan göra det. Men han reser ju inte med. Att bara få en sån sak bara till mig och inte en resa till oss känns konstigt på något sätt. När jag tar upp det med honom så säger han att jag inte skall se det så utan att jag har alltid velat åka just dit och träffa min vän igen och han har alltid velat göra det för mig.

Vad hade ni gjort i min sits? Rest eller säga nej och göra något ihop istället?

Det är väl typ en present?
    En sådan ska man inte börja läsa mellan raderna på, för jag tvivlar mycket starkt på att det ens finns nått mellan raderna.
    Och anledningen till presenten är väl han sett din saknad, och vill göra dig superglad.
    Dessa tankar hoppas jag du håller för dig själv och även glömmer.

hur många meter var det?
  • Anonym (Res!)

Vilken fin man du har TS!

Res med gott samvete, han vill ju att du ska ha kul! Om det verkligen stör dig, så kompromissa: res för pengarna som du fått, men strunta i att shoppa!

- resor blir ju inte bättre bara för att man handlar resväskan full med prylar!

Du kan använda lite av shoppingpengarna för upplevelser (museum, kollektivtraffik, restaurang mm), men spara resten så kan du ge tillbaka dem till honom när du kommit hem igen.

• Anonym (Åk!)

Res och njut! Det är ju det han vill. :) Blir det shoppingpengar över så använd dem för att göra något mysigt tillsammans med din underbare man när du kommit hem igen!

• smulpaj01

Sådär gjorde min sambo också. Betalade en resa till min bästa vän som bor i ett annat land.
    Själv var han hemma med mitt barn den veckan.
    Jag var oerhört glad och tacksam

Självklart ska du resa!

• taquine

Klart du ska åka, och köp med dig något hem till din omtänksamma man.
    Vad glad man blir att se en sådan här tråd,,) Ha så kul!

Goodness me
  • Gizmo

Vilken omtänksam man du har.
    Självklart ska du resa! Hoppas att du får en trevlig vistelse hos din vän.

Vad roligt med en sådan glädjespridande tråd! Solig

Svar på tråden Gett en resa fast bara till mig?