• dengode95

gul/bruna flytningar

Hej. Jag är gravid med mitt 5e barn. Har väldigt tätt mellan mina barn.

Med mina andra har magen börjat synas redan i denna veckan, men nu syns de inget mer än om jag ligger ner o känner så är de en hård liten bula långt ner. Känner mig inte gravid Heller och känns inte som magen växer längre.

Och i förrgår började jag få väldigt ont i svanken, inte som foglossning utan en smärta jag inte känt innan. Som att svanken skulle gå av på mitten typ. Samt lite mensvärk. Idag har jag återigen haft den smärtan i ryggen och väldigt kraftig mensvärk som kommit och gått. Ökade flytningar som har lite gul/brun färg.

Är i vecka 13+4 och har aldrig haft missfall tidigare men Heller aldrig känt såhär. Har mått så dåligt idag och haft ont.

Någon mer som mår såhär? Kan det vara missfall? Är så orolig...

• Svar på tråden gul/bruna flytningar
  • Anonym (T)

För mig började det med vattniga orangebrungula flytningar. Tyvärr. Men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är missfall för dig också.

• dengode95
    Anonym (T) skrev 2017-08-22 22:45:24 följande:

För mig började det med vattniga orangebrungula flytningar. Tyvärr. Men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är missfall för dig också.

Usch beklagar :( vilken vecka var du i?

Jag hoppas att det inte håller i sig iallafall :/
  • Hullaha

Ring din barnmorska i morgon. Får du så pass ont att du får svårt att hantera smärtan så bör du kontakta en gynakut eller liknande, beror på vad du har där du bor. Börjar du blöda bör du också kontakta vården. Känner du dig mycket orolig just nu kan du ringa på en gång och rådgöra med gynakuten eller 1177, vart man ringer är olika från landsting till landsting. Det kan vara missfall, men också ingenting. Att få mer flytningar är ju inget ovanligt när man är gravid och bruna flytningar tyder ju på en gammal blödning och blödningar kan man ju ha utan att det behöver vara något. Men vill förvarna att vården kan vara rätt kall i sitt bemötande ibland. Vid ett av mina missfall sa tanten i telefon på gynakuten att det bara var en hormonrubbning tex.

• Anonym (T)
    dengode95 skrev 2017-08-22 23:04:33 följande:
    Usch beklagar :( vilken vecka var du i?

Jag hoppas att det inte håller i sig iallafall :/
    Jag var i vecka 9.

Nej jag hoppas det går bra för dig. Lycka till.
Svar på tråden gul/bruna flytningar