Gudmor inget dop
Hej vill så gärna att min son ska ha en gudmor/ fadder men vill inte döpa mitt barn i kyrkan. Utan planerar mer en namngivelsefest. Är de konstigt? Skriver man ett intyg själv till blivande gudmor? Vad skriver man? Tips tack!
Hej vill så gärna att min son ska ha en gudmor/ fadder men vill inte döpa mitt barn i kyrkan. Utan planerar mer en namngivelsefest. Är de konstigt? Skriver man ett intyg själv till blivande gudmor? Vad skriver man? Tips tack!
Vi har valt faddrar till våra barn på namnkalaset. De fick inga intyg men en liten present.
Även i kyrkan heter det fadder, dopfadder.
Som fadder/gudmor har jag då aldrig fått en present, tvärtom har jag fått ge bort många genom åren
Det är inget konstigt idag att utse en fadder även om ni inte har ett dop. Ingen av mina två är döpta.
Tror att det är minst lika vanligt med namngivningsceremoni idag, som dop. Det är ju många som inte är med i kyrkan nuförtiden. Våra faddrar har fått inramade fotonpå barnen som present vid vår "ceremoni". Då har de även sagt några ord, eller läst en dikt.