• ALM82

Prata symtom innan BIM

Vilken rolig tråd! :)

Har BIM den 28:e, alltså på måndag. 
    Har haft lite molvärk och typ som att livmodern sved sen i måndags och igår började brösten göra ont ganska så rejält (men det gjorde dom sist innan mens också), sen så mådde jag riktigt illa igår eftermiddag, men det gick över på kvällen. Tänkte att om det är en graviditet som gör att jag få dom här symtomen så borde jag plussa! Så jag tog ett test i morse med morgonyrin...men inget plus... :( Ett litet spök bara. Så det är vâl tyvärr mensen som är påväg tyvärr.

• ALM82
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 11:08:27 följande:
    4 dagar kvar så chansen finns tills mensen kommer, vilket vi inte hoppas på. Sen kan din urin vara för utspädd på morgonen med om du druckit mycket. Och många får bättre resultat på testen på eftermiddagen eller kvällen istället för morgonen.
    Bellabelle skrev 2017-08-24 12:51:04 följande:
    Nej vad tråkigt! :( men det är ju flera dagar kvar till bim så du kan ju fortfarande plussa! Ska hålla tummarna för dig och ge inte upp ännu <3
    Hoppas verkligen det och att det inte är en massa mens-symtom. 

Tack för uppmuntran iaf! :)

Ska testa igen om någon dag, om inte mensen har kommit.

Men jag tänkte att om jag har alla dessa symtom så borde ju hormonet vara tillräckligt högt för att ge ett plus, men det kanske inte är så??

• ALM82
    lassi skrev 2017-08-24 13:53:59 följande:
    Håller tummarna! Bim -4 är väldigt tidigt och det kan ju vara andra hormonnivåer än just hcg som du känner av :) just illamående ska väl komma av hcg men jag går alltid runt och känner mig lite smått illamående dagarna före bim så jag vågar inte lite på just det symptomet alls..! :-P
    Ja, vet att det är tidigt :) Men tänkte att om jag har symtom så borde väl hormon-nivåerna vara tillräckligt höga ;) Men får hoppas att det var de andra hormonnivåerna och att illamåendet var en tillfällighet! :)

Värst när man väntar så här är ju att gravidsymtomen som man känner kan ju lika gärna vara symtom på att mensen är på väg...det är lite jobbigt, att inte veta vad som är vad liksom :)
  • ALM82

Tog detta test alldeles nyss. Bilden är tagen inom tiden... Är på BIM-3
    Visst är det positivt!? Syns lite bättre i verkligheten...

Händerna bara skakar ;) Tänker ta ett digitalt i eftermiddag också tror jag...för att vara säker :)

• ALM82
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-25 12:00:04 följande:
    Väldigt positivt Grattis <3
    Tack så mycket :) Vågar liksom inte tro det riktigt än...

Men tack för tips om att testa lite senare på dagen :)
  • ALM82
    tjejuå86 skrev 2017-08-25 14:07:29 följande:
    De syns :) stort Grattis :)
    Tack! :)
  • ALM82
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-25 14:16:12 följande:
    Tänk bara på att cb digitalt kan visa inte gravid idag men gravid imorgon på grund av lite för låga halter hcg. Men skulle bli förvånad med tanke på hur tydligt detta testet är
    Ok det ska jag tänka på, tack för varningen :)
  • ALM82
    Bellabelle skrev 2017-08-25 14:50:54 följande:

Oooh ja ert riktigt fint plus! :D underbara du!! STORT GRATTIS!!!!! <3

Åh men tack så mycket!! :) <3

Bekräftades även med digitalt! :)
  • ALM82

Hej alla!

Plussade på BIM - 3. Plusset blev bara starkare och starkare för var dag och igår på BIM så bekräftades graviditeten med blodprov, även om det är tidigt! (Är på BIM + 1 idag) så vi är just nu lyckliga och lättade :) Även om det finns en viss oro så har jag bestämt mig för att inte ha katastroftankar utan att tänka positivt.

Ville dela med mig av mina symtom som jag hade innan jag plussade, det är ju lite det tråden är till för och jag vet att medan man väntar på det där plusset så gör man inget annat än att leta symtom :)

På BIM - 5 och -4 så hade jag ont i brösten, livmodern stramade lite. Gjorde ett test på BIM-4 som visade negativt, med morgonurin. Tappade hoppet och förberedde mig på mens, skrev här också att jag förmodligen skulle få mensen. På kvällen gjorde inte brösten ont längre så jag tänkte att allt verkar som om jag kommer få mens, kanske lite tidigare än vanligt t.o.m, för vanligtvis brukar jag få ömma bröst innan och så går det över 1-2 dagar innan mensen kommer.
    På BIM - 3 så myste jag och sambon lite på morgonen, han pussade mig på nedre magen innan han gick upp. Så jag tänkte att kanske är det ett tecken! ;) Löjligt, jag vet!
    Men gjorde iaf ett test när jag kom till jobbet, med förmiddagsurin! Och det visade ett plus!! Svagt men ändå. Har bara blivit starkare sen dess.

Vad jag vill säga med det här är att tecken på mens och graviditet liknar varandra jättemycket... ge inte upp hoppet bara för att du får de vanliga tecknen! 

Nu har jag lite ömma bröst som även blivit lite större, jag är tröttare än vanligt och hungrigare än vanligt :) Men annars inget :)

• ALM82
    Bellabelle skrev 2017-08-29 12:19:50 följande:
    Underbara du! Är så glad för din skull <3 tack så jätte mycket för denna texten! Man går ju och är jätte nojig nu och är livrädd att mensen ska komma! Är själv på bim-4 idag och fick ett jätte svagt streck.. (la upp bild på de) ska testa i morgon igen och hoppas så på att få ett plus! Men är så rädd.. :S funderar på att köpa CB ist för dessa RFSU som känns skit! :O

Hur känns de nu när du plussat? Kunnat smälta de ännu? :D
    Ja men man är ju hur nojig som helst...och man känner efter i varenda liten vrå i kroppen!
    Jag rekommenderar CB, men man får ha i åtanke att de ger spökstreck också. Skillnaden mellan ett spökstreck och ett plus (nu nâr jag har haft båda) är att plusset verkligen är blått i färgen, medan spökstrecket mer var grått... 

Det känns bra nu! :) Vill att tiden ska gå snabbare så att man kan känna sig lite säkrare på graviditeten, och jag längtar tills jag får lite fler symtom! Även om det kanske låter lite knäppt ;) har inte riktigt smält det ännu heller ;)

Testa så mycket du vill men tänk på att vissa inte plussar förrän egfter BIM :)

Lycka till, jag håller tummarna!
  • ALM82
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 09:33:13 följande:

Bim-4 och negativt på predictor early så det är kört denna gången med.

Testade med CB Plus på BIM - 4 och det var negativt, men på BIM-3 så plussade jag. Så var inte så säker på att det är kört :)
  • ALM82
    Bellabelle skrev 2017-08-30 14:31:23 följande:
    Va de tokblankt på bim-4? Har du bild på testen? Bim-4 o bim-3? Allt för att hålla hoppet uppe! :/ borde ju inte deppa innan ens jag kommit till bim dagen :O de e ju fel på mig... suck
    Jag var också deppig när jag testade negativt på BIM-4... skrev det här t.o.m ;) 

Här kommer dom:

BIM-4:

BIM-3:
  • ALM82
    Bellabelle skrev 2017-09-03 18:51:43 följande:

Kan inte tro det är sant!!!! :')

åh, grattis!!!!! Gick in här bara för att se hur det hade gått för dig :) 
    Jag ska till gynekologen idag för första gången, jag bor i Frankrike så här går man till gynekologen och inte till mvc eller liknande, jag hoppas att allt ser bra ut :)

Lycka till med allt nu!
  • ALM82
    Bellabelle skrev 2017-09-04 18:11:12 följande:
    Taaaaaaack!! Är så lycklig! Nej men vad spännande att man gör annorlunda där! :D är de som inskrivnings samtal då? :)
    Ungefär :) Fick göra ett VUL och dom såg ett litet pyre där som bara är 6 mm stort :) Inga hjärtslag eftersom det är för tidigt, men kul att han såg något iaf. 
    Här väljer man gynekolog själv och så är det sen han/hon som är med på förlossningen också! Det är bra tycker jag eftersom den personen kan allt som angår dig :)

Ha det så bra och ta hand om dig och ditt lilla pyre i magen :)
Svar på tråden Prata symtom innan BIM