Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Prata symtom innan BIM

Hej! Jag vet inte exakt när min bim är men borde vara nu någon gång.

Jag har haft hormonspiral och inte haft mens på några år.

Jag vet inte om jag har sjuka pms besvär eller om det kan vara en liten som växer.

Min kropp är totaly olik sitt vanliga tillstånd.

När jag hade mens innan spiralen hade jag normalt kraftig mensvärk och lite humörsvängningar men har haft följande symtom som började för 1 vecka sedan:

Konstig smak/lukt

Otroligt trött

Små tråkig

Lite illamående

Ömma bröstvårtor

Lös i magen

Svullen och gasig

Lätt mensvärk i 1 veckas tid

Sjuka svettningar ibland (det rinner svett!)

Ibland frusen

Sved till i sidan av bröstet

Humörsvängningar

Ofokuserad

Flytningar (vita)

Vad tror ni?

• Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-27 13:32:46 följande:

De låter som gravid symtom tycker jag! :D dock kan kroppen vara lite konstig efter man slutat med hormon preparat så de kan ju var lite klurigt! :O men några av de symtomen hade jag sist jag va gravid :D

Ja jätte märkligt! Hade hormonspiral och det är ju minimala mängder hormon i dom.

Här 1 barn så har varit gravid innan och fick monster svettningar då också.

Har gjort grav test men visade neg. Har alltid varit en sån som är grav nojig och testat mig så fort jag känt mig konstig men nu är det sjukt mycket symtom men samtidigt kan det ju vara inbillning då jag vill bli gravid nu.
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-27 14:11:19 följande:

Det låter ju jätte lovande! *.* underbart! De e så jag gör nu inför väntan på plus! Jämför symtom ja har nu med symtom jag hade då! xD hoppas att du plussar! :D

Svårt att hålla fingrarna i styr när man bara vill testa! :O blir ju bara ledsen när de visar negativt även om man inte ens e vid bim dagen.

Ja man vill ju testa heeela tiden :D

Vad har du för symtom?

Jag har känt av livmodern hela dagen idag, speciellt när jag ligger på mage. Om det inte är nåt så kan väl mensen komma nu, känns som precis innan mens och för några dagar sedan trodde jag den kom och sprang till toaletten men det var bara flytningar :)
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-27 15:50:59 följande:

Jag har haft molande värk sedan äl sedan har jag fått frossa, blossande kinder och stick/hugg i livmodern. Jag har fått extremt rikliga flytningar xD (så man känner att de rinner till) och sedan fick jag igår "värk" i livmodern på de viset att de gjorde ont när jag host och när jag rörde mig (skulle bland annat gå på toa, aj) fått mega sug efter sötsaker och idag har jag fått avsmak för kaffe :O och även fått känsliga bröstvårtor! Har precis samma som sist förutom sötsuget som inte va sist xD

Jag tror inte de e mens för dig! Låter ju inte som typiskt mens värk utan mer som att de är något annat! Kanske någon som flyttat in i din lilla mage! (A)

Åå så spännande, hade flytningar som "rann till" också! Trodde helt säkert att det var mensen ???? jag går och intalar mig att jag fantiserar ihop alla symptom men det här hållit i lite länge nu. Har varit dålig i magen i 1 vecka, är det aldrig annars. Hoppas så på ett +, är så många symtom hela tiden
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-29 10:10:38 följande:

Va inte inne här något under gårdagen men nu är jag här igen! Bim-4 (har kommit fram till att jag har bim 2/9 ist för 3/9) :O tog ett jäkla test i morse trots att jag INTE skulle... ser ett väldigt svagt sträck men går inte att tyda om de verkligen är något förrän om några dagar! Varför plågar man sig på detta viset för? xD jösses. Skickar med en bild men man ser säkert inget på den men iaf xD

Jag borde ha bim någon gång nu i veckan men testat 2 gånger redan, varför gör man så mot sig själv?

Här du kvar alla dina symtom?

Mina är kvar och oförändrade.

Hoppas vi pussar nu i veckan:)
  • Anonym (Längtar)
    ALM82 skrev 2017-08-29 11:59:09 följande:

Hej alla!

Plussade på BIM - 3. Plusset blev bara starkare och starkare för var dag och igår på BIM så bekräftades graviditeten med blodprov, även om det är tidigt! (Är på BIM + 1 idag) så vi är just nu lyckliga och lättade :) Även om det finns en viss oro så har jag bestämt mig för att inte ha katastroftankar utan att tänka positivt.

Ville dela med mig av mina symtom som jag hade innan jag plussade, det är ju lite det tråden är till för och jag vet att medan man väntar på det där plusset så gör man inget annat än att leta symtom :)

På BIM - 5 och -4 så hade jag ont i brösten, livmodern stramade lite. Gjorde ett test på BIM-4 som visade negativt, med morgonurin. Tappade hoppet och förberedde mig på mens, skrev här också att jag förmodligen skulle få mensen. På kvällen gjorde inte brösten ont längre så jag tänkte att allt verkar som om jag kommer få mens, kanske lite tidigare än vanligt t.o.m, för vanligtvis brukar jag få ömma bröst innan och så går det över 1-2 dagar innan mensen kommer.

På BIM - 3 så myste jag och sambon lite på morgonen, han pussade mig på nedre magen innan han gick upp. Så jag tänkte att kanske är det ett tecken! ;) Löjligt, jag vet!

Men gjorde iaf ett test när jag kom till jobbet, med förmiddagsurin! Och det visade ett plus!! Svagt men ändå. Har bara blivit starkare sen dess.

Vad jag vill säga med det här är att tecken på mens och graviditet liknar varandra jättemycket... ge inte upp hoppet bara för att du får de vanliga tecknen! 

Nu har jag lite ömma bröst som även blivit lite större, jag är tröttare än vanligt och hungrigare än vanligt :) Men annars inget :)

Å Grattis!
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-30 07:26:02 följande:

ÄL+10 ska de ju stå xD

Åå hoppas det blir starkare! Jag är äl +10-+14 ungefär men ingen mens i sikte än så länge.

Jag hade inget max utslag på äl test men misstänker att jag testade vid fel tidpunkt helt enkelt för jag kände av att jag hade ägglossning.

Mina symtom håller i sig och brösten ömmar sedan 1 vecka tillbaka och illamåendet kommer och går.

Jag har ganska lite känsel i brösten 8ch bröstvårtorna annars men nu är dom ömma från bröstvårtorna och ut mot sidorna.

Jag är en riktig test narkoman så har beställt en hel hög billiga stickor nu då clearblue priserna inte riktigt går ihop med mitt testande haha.

Jag känner ju att något är annorlunda med min kropp och har svårt att tro att den här massiva förändringen beror på uttaget av spiralen.
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-30 11:12:16 följande:

Jag har liknande symtom som dig! Annars känner jag inte heller mina bröst så men nu e de ömma.

Jag är också testnarkoman :$ har även vanliga stickor liggandes! Varför kan man inte ha is i magen och vänta på bim dagen... utsätter sig för denna skit -.-

Hur ser de ut med testandet för dig? Ska du testa i dagarna?

Jag testade igår och det visade inget alls.

Ska försöka hålla mig till helgen med att köpa mer test om inte mensen kommit då än.

När ska du testa igen?

Man ser ju ett svagt svagt streck <3
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-30 11:12:16 följande:

Jag har liknande symtom som dig! Annars känner jag inte heller mina bröst så men nu e de ömma.

Jag är också testnarkoman :$ har även vanliga stickor liggandes! Varför kan man inte ha is i magen och vänta på bim dagen... utsätter sig för denna skit -.-

Hur ser de ut med testandet för dig? Ska du testa i dagarna?

Här fått hem ett paket med 25 stickor idag så klarat mig en liten stund nu hahaha.

Tog ett test precis och vet inte om det är ogiltigt för jag tycker test linjen blev så ljus men inbillar mig att jag anar ett streck till!

Är säkert bara inbillning men man vet ju aldrig
  • Anonym (Längtar)

Vet inte om jag ser i syner men det syns mer i verkligheten (ursäkta mitt knä som ser konstigt ut i ljuset haha)
Svar på tråden Prata symtom innan BIM