• 1213

Prata symtom innan BIM

Hoppar in i tråden :)

Undrar om jag bara inbillar mig eller om jag känner symptom såhär tidigt äl +4 idag och BIM 19-23/10.

Haft molvärk sedan igår och ont på en punkt i tjejmagen långt ner till vänster. Även kissat mer än vanligt.

Är så lång väntan kvar till BIM!

• 1213

Är på äl+4. Idag har jag fått massor av små finnar i hela ansiktet. Brukar aldrig få det annars, möjligen någon innan mens men inte såhär. Kan det vara ett tecken på graviditet? Känner att molvärken som jag haft kan säkert vara inbillning men kan man inbilla kroppen på så sätt att man till och med får massor av finnar? 

• 1213
    Milou3 skrev 2017-10-10 22:18:39 följande:
    Jag har alltid fått sämre hy några dagar innan bim som gravid! Har aldrig annars finnar. Kommer ju troligtvis av hormonpåslaget :) så visst kan det vara ett symptom. Ju närmare bim ju fler symptom kan dyka upp - dock inte alla som får symptom så tidigt.
    Håller tummarna för att det är ett tidigt symptom då! :)
  • 1213
    evve88 skrev 2017-10-11 06:51:39 följande:
    Fick massa finnar på hakan denna månaden ;)
    Åh, när började du få det? 

Längtar så till BIM så jag kan få svar på om jag är gravid eller inte :D
  • 1213
    saijda skrev 2017-10-18 07:31:54 följande:

Hej! Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge.

Så behöver lite råd och stöd helt enkelt :)

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk i både mage och rygg, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

Hoppas att du får ett plus! När ska du testa? :D
  • 1213

Jag är på BIM-4 idag. Många symptom har försvunnit men har haft extra nära till tårar, mått lite illa och framförallt varit så varm! Vet inre om det är ett symptom men brukar vara så frusen av mig och i tre dagar nu har jag inte kunnat sova med täcke, varit varmare än min sambo och svettats lätt. Händer aldrig annars.

Idag kommer det hem teststickor från testlagret så imorgon tar jag mitt första test, kan inte hålla mig längre! Haha

• 1213
    Trullis82 skrev 2017-10-18 09:56:28 följande:

Här är det också överhettning i systemet men fortfarande inget positivt test.

Andra symptom:

Illamående

Trött hela tiden

Stenhård i magen (brukar vara jätte löst)

Svullen mage

Inne på BIM+ 15

Måste vara en jobbig väntan för dig! Antingen på ett plus eller på mensen.. hoppas du får något av det snart så du inte behöver gå helt ovetandes!
  • 1213
    saijda skrev 2017-10-18 12:30:21 följande:

Åh tack! :) jag har inte vågat beställa test än men ska göra det idag. Är så nervös för att mensen ska komma :(

Samma här.. hade tänkt vänta till BIM på söndag men beställde två stickor från testlagret igår som kommer idag. Så imorgon kommer jag testa även om jag inte har speciellt stora förhoppningar..
  • 1213
    saijda skrev 2017-10-18 12:43:47 följande:

Förstår din nervositet! Ska våga mig på och beställa med.

Har BIM idag men är osäker förra månaden hade jag den 20e :0 Håller tummarna jätte hårt för dig!!! :) <3

Åh tack så mycket! Hoppas vi båda plussar :D
  • 1213
    Elliot1 skrev 2017-10-18 13:35:27 följande:

Hej!

Behöver skriva av mig lite.. Håller på att bli tokig.

Hade ÄL någon gång mellan typ 4/10 och 7/10.. (Enligt app var ÄL den 6/10 och BIM 20/10 men jag är osäker).

Typ en vecka efter ÄL så fick jag värsta kramperna under några timmar, det strålade i livmodern och bak mot svanskotan. Sen försvann det..

Sedan i måndags har jag haft sån jävla mensvärk, framförallt i ländryggen men även i ljumskar och från och till i magen. Har varit på extremt dåligt humör och haft lätt till tårar. Fått finnar. Inga konstigheter egentligen men jag förstår inte hur jag kan ha sån här PMS (??) så många dagar innan BIM. Jag brukar få PMS men inte såhär många dagar. Om ägglossningen var tidigare än vad appen säger så borde mensen ha kommit nu. Men ingenting.

Funderar på att testa idag eller imorgon, alternativt bara vänta in mensen. Har varit gravid tidigare men fick missfall. Minns inte hur det kändes innan plusset då så har inget att jämföra med direkt.

Såååå frustrerande detta!!

Liknande symptom som jag haft! Äl 6-7 oktober och BIM på söndag den 22 oktober. Ska ta ett test imorgon tänker jag :S
  • 1213

Är det vanligt att må illa efter varje måltid när man är gravid? Varit så hela dagen för mig. När jag ätit mat så mår jag riktigt illa, nästan så jag vill spy och sen lägger det sig efter 30 minuter. Är på BIM-3

• 1213
    Charlieellerså skrev 2017-10-19 19:52:54 följande:

Så har jag haft det de 8 första veckorna under denna graviditet. Håller tummarna att du får ett plus

Åh jag hoppas! Ska testa på lördag igen så får vi se!
Svar på tråden Prata symtom innan BIM