Prata symtom innan BIM
Är det några som är aktiva här inne? :)
Är det några som är aktiva här inne? :)
Jag är :) har bim om max 1 vecka.
Själv Då?
Inga symtom alls dessvärre!
Men förra månaden hade jag hundra symtom och det blev inget på testen så försöker att inte känna efter.
Haha har redan börjat testa!!!
Jag är en riktig test knarkare och köper billiga test så jag kan testa lite när jag känner för det, galet jag vet men kan inte hålla mig :D.
Hur länge har du försökt?
Va kul, då har vi lika många försök :).
Här du barn sedan innan? Jag har en 7 årigng med en annan man.
Det är olidligt att vänta med testandet Haha! Jag har känt än livmodern sedan igår, lite som innan mens men borde inte få mens förens om en vecka.
Nu till jag bara att tiden kan gå så jag får testa igen om ett par dagar!
Är inställd på spök streck men kanske är ett plus!
Vad tror ni?
Så jag kanske inte är knäpp som känner attt det spänner i brösten på dag Äl +3 ?? :) Spännande !!
Nu är jag här jag som sa till mig själv att jag bara skulle luta mig tillbaka denna månaden o vänta lugnt o fint på bim! De gick la sådär med tanke på att jag är på äl+4 idag... hehe
Idag kom första symtomen för mig. Ömma bröstvårtor och väldigt ökad aptit! :O vad hände där? (Även lätt molande värk i magen till o från)
Eftersom jag bara är på äl+4 så mina tidiga symtom är i såfall pga ökade progesteron och östrogen...
Någon mer som känt av liknande symtom vid denna tid? (Äl+4)
Vilken bra modell med hormonkurvor du hade där, intressant!
Jag fick ömma bröstvårtor lite senare, ca äl+7 och det håller i sig fortfarande. Men det verkar ju finns tusentals olika varianter på ömma bröst.
Var kan man själv titta på en sån kurva eller är det nån app?
Spännande kurva för våra hormoner :)
Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD
Bara nyfiken fråga men hur känner man något mikroskopiskt fästa i något som inte har nerver? Inget illa menat nu alltså
Så där har jag också känt runt äl+4-5 vid 3 av mina graviditeter! Det sägs ju att livmoderslemhinnan inte har nerver men hur kan man annars känna det?
Hur går de för alla här inne? :D
Själv börjar jag fundera på att skita i mina första planer att vänta till bim och att ta ett test två dagar innan bim :$ så blir nog att ta ett test om två dagar! Någon annan som ska testa snart?
Tror att jag nyss testade positivt på ett graviditetstest! Alldeles skakis o kan knappt tro att det skulle gå på första försöket! Ni set väl också det, för mig är där två tydliga streck?!
Tack! :D tog ett till imorse, 1/10 som jag tänkt först o det var ännu starkare vilket känns bra! Kände inte så jättemycket men lite ömhet i brösten från o till även lite i magen o vid ett tillfälle extremt luktkänslig. Sedan dagen innan bim kom mensvärken, en hemsk sådan vilket brukar komma o när jag sen kissar kommer mensen men den dök inte upp! :) Haft i slutet innan bim o nu även efter ont i magen på kvällarna o kissig ofta! Tänkte ringa barnmorskan på tisdag, de har telefontid 10-12 o på tisdag är jag hemma :) Håller tummarna!!
Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D
Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD
Kände samma sak sist jag blev gravid.. även denna:D hoppas hoppas för oss!
Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D