Inlägg från: Sheltielife |Visa alla inlägg
  • Sheltielife
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-20 17:15:31 följande:

Jag är :) har bim om max 1 vecka.

Själv Då?

Spännande! :D när har du tänkt testa? Har du några symtom? har bim om två veckor (precis haft ägglossning)
  • Sheltielife
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-20 21:24:26 följande:

Inga symtom alls dessvärre!

Men förra månaden hade jag hundra symtom och det blev inget på testen så försöker att inte känna efter.

Haha har redan börjat testa!!!

Jag är en riktig test knarkare och köper billiga test så jag kan testa lite när jag känner för det, galet jag vet men kan inte hålla mig :D.

Hur länge har du försökt?

Jag är också det men har bestämt mig för att inte testa innan bim denna månaden! :O om jag lyckas hålla mig vill säga xD

Hoppas att dina uteblivna symtom är ett tecken på att något gror i dig :D själv känner jag inget ännu så får se om jag får massa symtom eller inget alls. Är på försök 2! Förra månaden kände jag inget alls men tyvärr inget plus :/
  • Sheltielife
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-21 10:23:55 följande:

Va kul, då har vi lika många försök :).

Här du barn sedan innan? Jag har en 7 årigng med en annan man.

Det är olidligt att vänta med testandet Haha! Jag har känt än livmodern sedan igår, lite som innan mens men borde inte få mens förens om en vecka.

Åååh spännande! Om ägget har fäst för dig så börjar ju livmodern att växa från dag 1 så kan ju vara de du känner :D

Vi har en dotter på lite över året så blir vi gravida fort kommer de vara 2 års skillnad annars blir de 3 år :)

Jaaa kul och hoppas vi plussar denna månaden båda två med ;) försök nr två låter bra :D
  • Sheltielife
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-22 17:25:12 följande:

Nu till jag bara att tiden kan gå så jag får testa igen om ett par dagar!

Är inställd på spök streck men kanske är ett plus!

Vad tror ni?

Tycker verkligen de där ser ut som ett plus o inte spök! (De e blått o inte grått) vågar nog säga GRATTIS!! *.*
  • Sheltielife
    Polkagrisen85 skrev 2017-09-22 21:45:42 följande:

Så jag kanske inte är knäpp som känner attt det spänner i brösten på dag Äl +3 ?? :) Spännande !!

Det är inte konstigt! Både progresteron och östrogen stiger efter ägglossningen om ägget är befruktat så kan de ge symtom som ömma bröst innan symtomen på hcg (bland annat illamående osv) har börjat komma i kroppen! :D
  • Sheltielife

Nu är jag här jag som sa till mig själv att jag bara skulle luta mig tillbaka denna månaden o vänta lugnt o fint på bim! De gick la sådär med tanke på att jag är på äl+4 idag... hehe

Idag kom första symtomen för mig. Ömma bröstvårtor och väldigt ökad aptit! :O vad hände där? (Även lätt molande värk i magen till o från)

Eftersom jag bara är på äl+4 så mina tidiga symtom är i såfall pga ökade progesteron och östrogen...

Någon mer som känt av liknande symtom vid denna tid? (Äl+4)

• Sheltielife
    Lulu1980 skrev 2017-09-27 07:16:07 följande:

Vilken bra modell med hormonkurvor du hade där, intressant!

Jag fick ömma bröstvårtor lite senare, ca äl+7 och det håller i sig fortfarande. Men det verkar ju finns tusentals olika varianter på ömma bröst.

Jaaa tycker den visade bra på vad som händer i kroppen efter ägglossningen osv :D vilken dag är du på nu? :)
  • Sheltielife
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-27 08:42:13 följande:

Var kan man själv titta på en sån kurva eller är det nån app?

Jag googlade bara något med menscykeln o typ ägglossning eller liknande! :)
  • Sheltielife
    jennie08 skrev 2017-09-27 08:39:43 följande:

Spännande kurva för våra hormoner :)

Ja men verkligen! Tyckte den va himla bra :)
  • Sheltielife

Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD

• Sheltielife
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-27 14:26:08 följande:

Bara nyfiken fråga men hur känner man något mikroskopiskt fästa i något som inte har nerver? Inget illa menat nu alltså

Ingen aning faktiskt men är nästan 100% säker på att jag känner när de händer :D sist jag va gravid kände jag samma men då fick jag även nidblödning på pappret nästa toabesök efter sticket! (Där av att jag va så övertygad) Kan vara så att vissa är mer känsliga. :p men de är verkligen intressant!
  • Sheltielife
    Milou3 skrev 2017-10-01 00:14:01 följande:

Så där har jag också känt runt äl+4-5 vid 3 av mina graviditeter! Det sägs ju att livmoderslemhinnan inte har nerver men hur kan man annars känna det?

Spännande! :D kände igen de från min tidigare graviditet! Nu är jag på äl+9 och bara väntar in bim om 4 dagar :D (har en lf på 13 dagar)
  • Sheltielife

Hur går de för alla här inne? :D

Själv börjar jag fundera på att skita i mina första planer att vänta till bim och att ta ett test två dagar innan bim :$ så blir nog att ta ett test om två dagar! Någon annan som ska testa snart?

• Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-09-28 07:04:34 följande:

Tror att jag nyss testade positivt på ett graviditetstest! Alldeles skakis o kan knappt tro att det skulle gå på första försöket! Ni set väl också det, för mig är där två tydliga streck?!

Åh hade missat att du plussat! STORT GRATTIS!! Väldigt fint o tydligt streck :D vad hade du för symtom från äl till plus? :D
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 17:27:14 följande:

Tack! :D tog ett till imorse, 1/10 som jag tänkt först o det var ännu starkare vilket känns bra! Kände inte så jättemycket men lite ömhet i brösten från o till även lite i magen o vid ett tillfälle extremt luktkänslig. Sedan dagen innan bim kom mensvärken, en hemsk sådan vilket brukar komma o när jag sen kissar kommer mensen men den dök inte upp! :) Haft i slutet innan bim o nu även efter ont i magen på kvällarna o kissig ofta! Tänkte ringa barnmorskan på tisdag, de har telefontid 10-12 o på tisdag är jag hemma :) Håller tummarna!!

Så underbart att de blivit starkare! Blir de en liten juni bebis då! *.* jag hoppas verkligen att det blir en juni bebis för mig med :D
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 18:35:19 följande:

Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D

Åååh så underbart!! *.* grattis igen!
  • Sheltielife
    Sheltielife skrev 2017-09-27 13:30:21 följande:

Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD

Kom på att jag glömt skriva här inne!!

GISSA VAD!?!? DET TOG SIG *.*

Jag är gravid!!!

• Sheltielife
    MandiJanis skrev 2017-10-10 10:22:36 följande:

Kände samma sak sist jag blev gravid.. även denna:D hoppas hoppas för oss!

Åååh spännande! För mig va de att jag blev gravid *.* du hade bim igår va? Plussade du?? *.*
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 18:35:19 följande:

Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D

Hur går de för dig? :D jag plussade också precis efter dig och är nu i vecka 26 :D
Svar på tråden Prata symtom innan BIM