Inlägg från: Bellabelle |Visa alla inlägg
  • Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Gabriella123 skrev 2017-08-23 21:52:28 följande:

Hej fina ni, vilken perfekt grupp.???????? Jag hoppar in här om det är okej? Jag är på BIM - 5 idag men tog ett test imorse som var negativt. :/

För tre dagar sen, alltså precis en vecka efter ägglossning, så kände jag stickningar och att det drog på högersida i livmodern och efter det har jag haft svag molande värk (kanske inbillning?) samt att mina bröst blivit fylligare och fått synligare ådror. Tidigare idag blev jag också yr när jag reste mig upp.

Kan inte tänka på något annat och är så rädd att jag ska vara skengravid.

Ska testa imorgon igen tror ja, eller är det onödigt?

Välkommen! :D åh då är du nära! Tråkigt med negativt men finns fortfarande stor chans till plus för dig!

När jag va gravid sist va jag super yr! För mig är de ett tydligt tecken! (Speciellt om man inte brukar vara yr) själv bara väntar jag på att bli yr då de bara skulle bekräfta de jag redan tror o hoppas! Om du har flera test stickor så du kan pröva varje dag till bim kan du ju ta även i morgon! Annars kan du hopp över bim-4 och ta test bim-3 och om de e negativt ta bim-1 o bim dagen! :) själv har jag köpt sådant paket med 8 test så ska testa från dag 4 till bim (om jag klarar av att vänta)
  • Bellabelle
    Gabriella123 skrev 2017-08-23 22:20:29 följande:

Ååh är det så? Vad glad jag blir. Jag är helt ny på detta - första barnet och andra månaden jag försöker. Hoppas så mycket!

Jag har 3 stickor kvar - tror jag testar varje dag och köper fler om det behövs. Är så jäkla otålig nu.

Jag ska hålla tummarna att du också blir yr snart. :D

Åh så spännande med första barnet! :D håller tummarna för att du får dig ett litet plus när som helst! Du får skriva massa här o uppdatera när du tar test osv :D

Haha visst blir man otålig! Själv har jag ju många dagar kvar tills jag ens kmr kunna testa.. vill nu!
  • Bellabelle

Förlåt måste bara få lov att flippa lite i några sekunder!

Förra graviditeten fick jag äl flytningar innan och vid ägglossning sedan fick jag "vanliga" flytningar och sedan på äl+4 fick jag en mycket förvirrande flytning som va som äl flytning men vit ist (inte sperma rester utan flytning) och blev då super förvirrad då den va precis som ägglossning förutom färg men helt fel i tid. Hade aldrig fått så innan o ändå försökt få barn i 8 månader. De slutade med ett plus och jag va gravid.

Nu denna gången när vi håller på att skaffa syskon så vet ni vad??? Är på äl+4 (går över till äl+4 om mindre än en timma) och märkte precis exakt likadana konstiga flytningar ägglossnings liknande som sist jag va gravid vid exakt samma tidpunkt i cykeln! Bara varit med om detta en gång tidigare i mitt liv o då va jag gravid så bönar och ber att detta betyder samma denna gången!

Usch förlåt för värsta långa texten men va tvungen att skriva av mig! :O xD haha

• Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-23 23:33:17 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Är ju stört omöjligt att lyckas sova när man ligger och grubblar på alla symptom :D måste skriva av mig lite..! Jag har bim 30-31/8, och har haft lätt molvärk sen igår. Nu under kvällen har molvärken ökat och känns typ lika mycket som mensvärk fast lite annorlunda känsla är det. Jag brukar aldrig känna molvärk så tidigt som 1 vecka innan mens.

Mitt andra symptom är att jag INTE har fått ömma bröst ännu. Brukar alltid få väldigt ömma bröst 2-3 dagar efter äl, enda gången det tagit fler dagar än så var när jag var gravid (men fick tyvärr tidigt missfall den gången). Jag har kollat på olika hormongrafer och kommit fram till att det förmodligen är progestoronet som får mina bröst att börja ömma. Är man gravid så tar det lite längre tid innan progestoronet skjuter i höjden.

Sååå... jag känner mig relativt säker på att jag är gravid men hur tusan ska jag orka vänta en hel vecka innan jag kan få det bekräftat?!? Och sen vågar jag inte hoppas för mycket för kommer bli så himla ledsen om det visar sig att det inte är nåt :(

Men precis! Man bara ligger o tänker och känner och undrar oså kan man inte sova! Så perfekt att kunna skriva av sig här o diskutera oh prat av sig allt! :D

Åååh då har du ju bim när som helst vad roligt!! :D när har du tänkt börja testa? Hålla dig till bim dagen eller börja smygtesta innan?

Åh vilka underbara symtom! Har samma med att jag jämför med förra graviditeten och de symtom jag har nu har även jag bara haft en gång tidigare och då va jag gravid.

Då får vi hoppas att dina ömma bröst kommer nu i dagarna då som bekräftelse på de du redan "vet" eller vad man ska säga :D hoppas vi båda är gravida <3

Jag har lite samma som du! Är relativt säker på att jag är gravid men samtidigt jätte rädd för att jag helt enkelt har läst av min kropp fel :( men hoppas de inte blir några ledsna tårar för oss utan bara glädjetårar ;)
  • Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-23 23:38:53 följande:

Alltså jag tycker det är så sjukt spännande att nörda in mig på hormonnivåer etc :) så här kommer en ev förklaring på den där flytningen som du haft! Vad jag har löst så kan ökade östrogennivåer ge ökade flytningar. Går att läsa om här: flytningar.com/rikliga-flytningar/

Enligt bifogad bild så har man en östrogentopp strax efter äl, om man är gravid, så det skulle ju kunna vara en förklaring :) hoppas det!

Ååååh nej du skojar så spännande!! :D då stämmer de precis in för mig på de där diagrammet för gravid. Hoppas så innerligt att jag tyder min kropp rätt! Vet att sist blev jag jätte förvirrad när jag fick den där flytningen då jag inte fattade va de betydde så när samma sorts flytning dyker upp även nu blir jag helt upp över öronen lycklig men samtidigt nojig! :O
  • Bellabelle
    tjejuå86 skrev 2017-08-24 08:47:49 följande:

Bästa gruppen:)

Hoppar in här jag med :) Hade äl den 19/8 och haft sjukt mensvärk och svullen mage sen dess, och igår kväll så började mina bröstvårtor göra sjukt ont och är jätte känsliga. Och sen cravings på de :)

Jag hoppas verkligen det tar sig denna gång :) Vi längtar så mkt efter ett syskon till sonen som är 12år. Och detta blir sambons första :)

Vad roligt med syskon till sonen och att det blir din sambos första! :D har du ballong mage? Min mage e super svullen (mest på kvällen) och ser ut som jag e gravid i vecka 25 typ! xD haha. Oså låter den hela tiden :O har annars inte svullen mage utan väldigt slank o platt mage så lite små jobbigt då de blir tydligt! :$ några särskilda cravings du har?
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 08:53:33 följande:

Börjat få ont i brösten.

Hur testgalna är ni andra? funderar på att börja på måndag brukar plussa tidigt när jag varit gravid

Hur många dagar är kvar till bim för dig på måndag? :D

är jätte test galen men har tänkt försöka vänta till onsdag/torsdag ungefär (har bim på söndagen där efter) men får se hur bra de går! Haha. Plussade på bim -3 sist jag va gravid så har ju inte jätte stora förhoppningar för att jag ska plussa innan dess men hoppas kan man ju haha.
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 08:53:33 följande:

Börjat få ont i brösten.

Hur testgalna är ni andra? funderar på att börja på måndag brukar plussa tidigt när jag varit gravid

Bellabelle skrev 2017-08-24 09:41:16 följande:

Hur många dagar är kvar till bim för dig på måndag? :D

är jätte test galen men har tänkt försöka vänta till onsdag/torsdag ungefär (har bim på söndagen där efter) men får se hur bra de går! Haha. Plussade på bim -3 sist jag va gravid så har ju inte jätte stora förhoppningar för att jag ska plussa innan dess men hoppas kan man ju haha.

Vänta såg nu att vi hade ju samma bim! Åååh om du plussar redan på måndag kmr jag också testa då hahaha
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 09:20:56 följande:

Vet hur det är helst vill man börja dagen efter ägglossningen ha ha

Fast är pessimistisk till motsatsen bevisats.

Nån som tar diverse tillskott? Typ rosenrot eller munkpeppar.

Folsyra och bisolvon haha! Skulle ta rosenrot också men han aldrig köpa denna cykel så tar de inte denna gången köper jag till nästa! ;)

Själv?
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 09:48:08 följande:

Har fått svaga + som tidigast bim -6 och gravid på digitalt på bim -5 men sånt kan ändra sig. Beror ju på när ägget fäste med. Brukar ju vara 7-10 dagar efter ägglossningen.

Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 09:50:10 följande:

Rosenrot, B12, folsyra och järn. Ska även köpa hem magnesium och B6 om det blir negativt igen. Funderar även på att testa bisolvon metoden.

Jag kanske råkar ta ett test på måndag/tisdag bara för de :$ haha!

Jag har lite sådant med (käkar multivitamin för kvinn spm e bra för bland annat fertilitet och annat inför graviditet just nu)

Sist jag blev gravid prövade jag i 7 månader utan bisolvon o tog rosenrot+bisolvon på försök 8 o tog med en gång! :D
Svar på tråden Prata symtom innan BIM