Inlägg från: Bellabelle |Visa alla inlägg
  • Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Anonym (Längtar) skrev 2017-08-27 11:24:35 följande:

Hej! Jag vet inte exakt när min bim är men borde vara nu någon gång.

Jag har haft hormonspiral och inte haft mens på några år.

Jag vet inte om jag har sjuka pms besvär eller om det kan vara en liten som växer.

Min kropp är totaly olik sitt vanliga tillstånd.

När jag hade mens innan spiralen hade jag normalt kraftig mensvärk och lite humörsvängningar men har haft följande symtom som började för 1 vecka sedan:

Konstig smak/lukt

Otroligt trött

Små tråkig

Lite illamående

Ömma bröstvårtor

Lös i magen

Svullen och gasig

Lätt mensvärk i 1 veckas tid

Sjuka svettningar ibland (det rinner svett!)

Ibland frusen

Sved till i sidan av bröstet

Humörsvängningar

Ofokuserad

Flytningar (vita)

Vad tror ni?

De låter som gravid symtom tycker jag! :D dock kan kroppen vara lite konstig efter man slutat med hormon preparat så de kan ju var lite klurigt! :O men några av de symtomen hade jag sist jag va gravid :D
  • Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-27 13:43:59 följande:

Ja jätte märkligt! Hade hormonspiral och det är ju minimala mängder hormon i dom.

Här 1 barn så har varit gravid innan och fick monster svettningar då också.

Har gjort grav test men visade neg. Har alltid varit en sån som är grav nojig och testat mig så fort jag känt mig konstig men nu är det sjukt mycket symtom men samtidigt kan det ju vara inbillning då jag vill bli gravid nu.

Det låter ju jätte lovande! *.* underbart! De e så jag gör nu inför väntan på plus! Jämför symtom ja har nu med symtom jag hade då! xD hoppas att du plussar! :D

Svårt att hålla fingrarna i styr när man bara vill testa! :O blir ju bara ledsen när de visar negativt även om man inte ens e vid bim dagen.
  • Bellabelle
    tjejuå86 skrev 2017-08-27 13:56:14 följande:

Haha ja men lite han såg så ledsen ut xD så då gick ja å på mig tidigt för kände hur hela kroppen bara ville skrika och de händer typ aldrig. Bruka ha det bästa tålamodet och nu går grabbarna runt på nålar kring mig i te bra. Dock är han så söt och frågar hela tiden om han ska köpa något och vill att jag vilar så han har tagit hand om både hunden och sonen och låtit mig få sovmorgon:) tänkte åka iväg och köpa en present till han idag för att han är så go. <3

Dock fixar jag inte aptiten jag äter. Kyckling o sallad få jag inte ens in i munnen haha bara sötsaker och salt här. Hoppas de går över snart saknar mina nyttiga saker :)

Skönt att han tar de så bra och tar hand om dig *.* jag saknar också mina nyttiga grejer! Börjat få avsmak för kaffe med :O :O

Vet inte hur jag ska hantera mina luncher heller för de brukar till 90% bestå av en god sallad (älskar sallad av alla de slag) hur ska detta sluta? xD
  • Bellabelle
    Anjaheterjag skrev 2017-08-27 15:12:27 följande:

Jag är gravid:) lite chockad! Glad!

Symtom: ömma bröst , högre temp än vanligt.

Lycka till tjejer!!

ÅÅÅÅH GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken dag va din bim? :D
  • Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-27 15:05:25 följande:

Tack <3 Nej, nu känns det lite bättre. Har verkligen pendlat i humöret de senaste två dagarna. Och molvärken är tillbaks, och det känns inte som att mensen är på väg riktigt... så det kan ju vara nåt på G trots negativt test. Men nu ska jag bara avvakta utan att ta nåt test förrän tidigast torsdag!

Jo förstår de! Jag känner samma och är väldigt emotionell. Inte lätt att hålla känslorna i styr när hormonerna håller på. Jag ska också försöka hålla mig men vet inte om jag klarar av de! Så onödigt att bli ledsen oså kanske men ändå är gravid men de kliar ju i test fingrarna! :/ <3
  • Bellabelle
    Anjaheterjag skrev 2017-08-27 15:24:46 följande:

Imorgon ungefär :) håller tummarna för er!!!

Tusen tack! *.* hoppas så att jag också plussar om några dagar!!
  • Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-27 15:24:47 följande:

Ja man vill ju testa heeela tiden :D

Vad har du för symtom?

Jag har känt av livmodern hela dagen idag, speciellt när jag ligger på mage. Om det inte är nåt så kan väl mensen komma nu, känns som precis innan mens och för några dagar sedan trodde jag den kom och sprang till toaletten men det var bara flytningar :)

Jag har haft molande värk sedan äl sedan har jag fått frossa, blossande kinder och stick/hugg i livmodern. Jag har fått extremt rikliga flytningar xD (så man känner att de rinner till) och sedan fick jag igår "värk" i livmodern på de viset att de gjorde ont när jag host och när jag rörde mig (skulle bland annat gå på toa, aj) fått mega sug efter sötsaker och idag har jag fått avsmak för kaffe :O och även fått känsliga bröstvårtor! Har precis samma som sist förutom sötsuget som inte va sist xD

Jag tror inte de e mens för dig! Låter ju inte som typiskt mens värk utan mer som att de är något annat! Kanske någon som flyttat in i din lilla mage! (A)
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-27 15:34:04 följande:

Bim -7 och tjuvstartade med test. Tycker det finns en skugga men är nog bara önsketänkande. Inte morgonurin och ett test som visar från 25. Molande i magen nu med så känns inte hoppfullt precis.

Kan du bifoga en bild så kan man kolla? :D bim-7 är sjukt tidigt men iaf! Vissa får ju faktiskt plus tidigt (a)
  • Bellabelle

Va inte inne här något under gårdagen men nu är jag här igen! Bim-4 (har kommit fram till att jag har bim 2/9 ist för 3/9) :O tog ett jäkla test i morse trots att jag INTE skulle... ser ett väldigt svagt sträck men går inte att tyda om de verkligen är något förrän om några dagar! Varför plågar man sig på detta viset för? xD jösses. Skickar med en bild men man ser säkert inget på den men iaf xD

• Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-29 10:24:25 följande:

Jag borde ha bim någon gång nu i veckan men testat 2 gånger redan, varför gör man så mot sig själv?

Här du kvar alla dina symtom?

Mina är kvar och oförändrade.

Hoppas vi pussar nu i veckan:)

Ja men precis! Varför plågar man sig själv när man egentligen borde sitta snällt och invänta bim dagen! :O

Japp mina är också kvar men bröst känsligheten har ökat! Jag lär ju säkert testa redan i morgon igen -.- kan inte hålla mig :O

Hoppas vi båda plussar! Gärna redan i morgon! Haha.
Svar på tråden Prata symtom innan BIM