Nytt dagis.
Hej! Min dotter på 3 år blev precis efter sommaren uppflyttad till avdelningen för större barn. Hon har alltid gillat att vara på dagis och har aldrig haft problem.
Nu idag när hon kom hem så vill hon absolut inte gå till dagis imorgon, hon säger att dom är elaka men vill inte vara mer specifik om det är kamrater eller personal.
Både jag och min fru har en olustig magkänsla hos personalen på den nya avdelningen, och min fru har sett personalen göra saker som inte verkar helt OK.
Vi håller på för fullt med pott-träning, vår dotter försvinner ofta i sin egen värld och glömmer att göra besök på muggen. Personalen verkar anse att alla 3-åringar ska vara helt blöjfria utan undantag och hänsyn till individen, om vi lämnar med blöja så görs det inget från personalens sida alls, även om jag specifikt har meddelat detta och sagt att dom kan byta till trosor. Dom byter inte ens blöjan.
Känns som att personalen på den nya avdelningen försöker köra efter någon standardmall i utvecklingen som barnen ska ha uppnått, punkt, avvikelser från deras norm får inte förekomma.
Borde vi agera på vår magkänsla och försöka byta dagis helt och hållet?
Vill absolut inte att min 3-åring ska känna att vi dumpar henne på en inhägnad plats som hon inte vill vara på. Sedan så vill vi ju inte att vår 3-åring ska vara orolig inför att behöva åka till dagis.