• dengode95

förlossning nr 5

Hej! Är lite nyfiken på er omföderskor hur det gått på förlossningen för er. Man har ju hört att de går fortare för varje barn, speciellt om de är tätt.

För mig var min första en typisk första förlossning som dom brukar säga. Lång o jobbig men allt gick bra. 30 minuter krystvärkar ca o värkar i 28 timmar.

Andra gick fortare. Ungefär 8 timmar totalt o 8 minuters krystvärkar. Värkarna kändes lättare också.

Nummer 3 gick som andra. Ca 8 timmar o 7 minuters krystvärkar. Värkarna kändes lättare men denna gång gjorde de rejält ont i ryggen och jag minns att jag sa att nu bröt jag ryggen haha. Så ont gjorde de i ryggen/svanken precis innan krystvärkarna o sen dess har jag haft problem med ryggen.

Nummer 4 gick också lättare. Värkarna kändes denna gång mycket lättare o minns att jag stod i duschen och sa till sambon: undra när dom riktiga värkarna kommer igång, dom är fortfarande helt hanterbara. Haha efter det blev det lite värre men ändå inte så ont som jag mindes från förra förlossningarna. Så jag blev förvånad och är ännu över att värkarna inte kändes mer. Ca 5 timmar totalt o knappt 2 minuters krystvärkar.

Har fött utan någon bedövning med allihop. Och sytt med nummer 1 , annars inte behövt sys alls med de andra.

Nu är jag nyfiken på nr 5 o hur de kommer gå. Mina barn har ca 15 månader mellan varje. Så väldigt tätt mellan mina barn!

Har bara pojkar så spännande om de blir en pojke till eller en flicka denna gång.

Hur har de gått för er? Har de gått snabbare? Ni som haft förlossning nr 5 hur gick de? Jag är superrädd att de ska gå så fort denna gång att jag inte hinner in kanske. Har fått agera barnmorska detta året när min bästa väninna inte hann in och födde i bilen. Det är inget jag vill uppleva själv. Men häftig upplevelse dock väldigt traumatisk för mamman o barnet men allt gick bra.

Berätta gärna hur de gåtta för er

• Svar på tråden förlossning nr 5
  • lövet2

För mig gick det inte snabbare. Första och andra gick fort. Tredje tog lång tid. Fjärde gick fort, femte tog lång tid, sjätte gick fort och sjunde var så där mittemellan.

Svar på tråden förlossning nr 5