• Lillung

Vågar inte berätta att jag är gravid. Hjälp!

Hej!

Jag är jätte glad att jag är gravid och det är min pojkvän också. Har funderat ett tag att jag ska berätta det för mamma, och vill jätte gärna göra det.. men senast idag sade hon "bli int gravid bara me honom du är tilsammans med".. har planerat hela veckan att jag ska berätta det för henne och ta med ultraljudsbilderna och allt imorgon, men nu satt de stopp för mig igen:(

Har redan gått över halva graviditeten så snart måste jag ju berätta. Hon tycker inte om min pojkvän så därför säger hon säkert sådär.

Men hur ska jag berätta?? Har ingen aning om hur hon kommer att reagera, troligen inte så bra som jag i början trott att hon skulle :( är ändå över 27 år så är ju ändå inte så ung mera..

• Svar på tråden Vågar inte berätta att jag är gravid. Hjälp!
  • Anonym (Just tell)

Varför tycker hon inte om honom?

Berätta bara rakt upp och ner att hon ska bli mormor och att ni är glada över barnet.

• Lillung

För att han knappt pratar med henne och drack ganska mycket då vi bodde hos henne ett tag då vårt hem renoverades :/

• Anonym (hj)
    Lillung skrev 2017-08-24 12:04:44 följande:

För att han knappt pratar med henne och drack ganska mycket då vi bodde hos henne ett tag då vårt hem renoverades :/

har han fått hjälp med alkoholen? Varför pratar han inte med henne?
  • Lillung

Joo han har fått hjälp, eller han har lugnat ner sig rejält.

Han e väl blyg eller nåt :( vet inte riktigt..

• Långbenopluto
    Lillung skrev 2017-08-24 13:11:07 följande:
    Vet inte? Det låter verkligen märkligt.... jag förstår din mammas oro....
  • Stårschan

Du måste ju berätta för henne förr eller senare, men det är svårt att glädjas när någon blir gravid tillsammans med någon som man tycker är olämplig. Det gör ont i själen att hamna i "vad-var-det-jag-se"-läget när det gått några år och alkoholproblemen finns kvar och det är ett litet barn med i bilden som far illa. Så vänta dig inget jubel.

• Anonym (hj)
    Lillung skrev 2017-08-24 13:11:07 följande:

låter som han behöver hjälp med att öva sig att prata. snart är han förälder då ska han inte bara kunna prata med personal han måste kunna föra barnets talan när det är något som inte är bra mm
  • Anonym (:))

27år? Och vågar inte prata med sin mamma? Dags att växa upp kanske?! Bara att gå dit o prata med henne! Och din kille borde växa upp oxå! Förstår din mamma helt o hållet! Har han nån vett så borde han ha gått och bett om ursäkt och lämnat alkoholen för gått! Speciellt nu när ni ska ha barn! Pinsamt av han att göra så!

• Anonym (Trist)

Har man problem i relationen eller psykiskt så förstärks dom nästan alltid av pressen och livsförändringen av att få barn. Det vet din mamma. Hon bryr sig bara om dig och vill inte att hennes framtida barnbarn ska få en pappa med problem.

Låt din sambo be om ursäkt för sitt beteende och förklara att han jobbar på sina problem. Det är det minsta han kan göra. Det är riktigt respektlöst att bete sig så när han bodde hos henne. Är han mogen nog att bli pappa så måste han vara mogen nog att ta ansvar för sig själv.

Svar på tråden Vågar inte berätta att jag är gravid. Hjälp!