Problem med min kvinnlighet
Hej! Vad tråkigt att höra att du mår dåligt över detta, du är inte den första jag hört detta av. Samhället har skapat någon bild på hur vi kvinnor ska vara och oavsett om man försöker ignorera det eller inte så sätter det sig i ens hjärna. Men egentligen, vem bestämmer vad som är manligt och kvinnligt? Och varför ska man ändra sig pga något nån annan har fått för sig? I grunden är vi alla bara människor som är oss själva och du ska inte ändra dig pga någon annans åsikter. Jag förstår dina tvivel och tankar om att vara en mamma och tycker det är synd att du mådde så dåligt under din graviditet och amning. Men det är inte dig det är fel på, det är samhällets syn och tvång, normer och krav. Jag tror du är en helt fantastisk förälder. Och ditt barn bryr sig inte om du beter dig "kvinnligt" efter samhällets normer. Ditt barn vill bara ha en bra förälder och jag tror du gör ett toppen jobb och ditt barn kommer ha friheten att få bilda sin egen personlighet.
Över ditt dåliga mående så kanske du ska söka hjälp, för att trivas med dig själv och älska dig själv. Kurator/psykolog kan vara toppen om du är villig att ge det en chans. Du är perfekt precis som du är, och alla har vi våra brister, annars vore vi inte människor. Du har inte misslyckats med något, du mådde dåligt och kämpade dig igenom en skitsvår period men du klarade det! Och alla har saker dom har svårt med som dom känner sig misslyckade över, för dig råkar det vara graviditeten och tiden efter. Men det ändrar inte ditt värde som människa, förälder eller hur fantastisk du är. Du har skapat ett liv och fött ett barn, det är helt otroligt och allt annat än enkelt!! Du är ett mästerverk och det finns bara en av dig. Ändra dig inte för någon annans krav! Jag önskar dig det bästa och lycka till med din resa, många kramar!!