Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Ställa in umgänge som straff?

Jag har LVU och bor i ett familjehem som ställer in umgänget med mina föräldrar som "straff" om jag inte gör som dom vill och jag antar att soc är med på det eftersom vi har bevakat umgänge...? Är det inte konstigt, det straffar ju mina föräldrar också?! +skapar bråk mellan dom.

• Svar på tråden Ställa in umgänge som straff?
  • Anonym (Jag)

Tack för era svar. mina föräldrar och jag har ingen bra/nära relation men jag vill få det och det kommer ju inte hända om man inte träffas. Familjehemmet tycker väldigt illa om mina föräldrar men när dom ställt in det låter det som ett straff men dom kan ju ha det som en ursäkt också.Dom har tidigare fått soc att tro att umgänget påverkar mig negativt och soc lyssnar mer på dom än mig. Vi ska ha ett möte nästa vecka och jag antar att vi kommer ta upp umgänget då.

• Anonym (Jag)
    Anonym (vivi) skrev 2017-08-27 22:31:20 följande:
    Tycker du ska vara tydlig med dina önskemål om att få till en bättre relation med dina föräldrar. Och att du vill ha umgänge med dem.

Antar att det är de vuxna som fattar besluten men det blir ju enklare för dem att fatta beslut om de vet var du står och vilka önskemål du har.

Hur gammal är du? Hur länge sedan är det du bodde hos dina föräldrar?

Jag har varit tydlig med att jag vill träffa dom men dom har ändå minskat ner umgänget mer och mer, när det borde vara tvärtom eftersom "målet" är att jag ska flytta hem till mina föräldrar igen. 

Jag fyller 15 år och bodde med dom till jag var 10 år.

• Anonym (Jag)

Ja det har det varit från början. soc,familjehemmet,mina föräldrar, dom är inte direkt överens. Jag bor rätt långt ifrån mina föräldrar och det går inte att ha telefonkontakt med dom av olika anledningar, även om jag logiskt sätt hade kunna ta kontakt med dom själv kan jag inte det pga våran relation.

Svar på tråden Ställa in umgänge som straff?