• Anonym (?)

Inavel

Någon mer som tycker många som sitter på Allsång på Skansen ser lite efter ut? Brukar inte kolla på det men ibland slår vi förbi kanalen och min man håller med mig..

• Svar på tråden Inavel
  • Aikido

Är ni släkt du och din man då? Kusiner? Eller vad hade inavel med frågan att göra?

• AndreaBD

Men vad är det för omoget inlägg!!! Många handikappade brukar vara där, folk som jobbar med dem tycker väl att det är en bra aktivitet för dem, att de brukar må bra av sånt. Vad har det med inavel att göra? Det brukar vara svårare handikapp som dessa människor har, en del är verkligen svårt utvecklingsstörda.

• Anonym (?)
    Aikido skrev 2017-08-25 14:39:42 följande:

Är ni släkt du och din man då? Kusiner? Eller vad hade inavel med frågan att göra?

Nej, genetiskt väldigt långt ifrån vara däremot ;) Har ofta funderar om många par i mindre byar är besläktade då de har en viss look och inte verkar direkt intelligenta. Elakt jag vet..
  • Anonym (?)
    AndreaBD skrev 2017-08-25 14:41:54 följande:

Men vad är det för omoget inlägg!!! Många handikappade brukar vara där, folk som jobbar med dem tycker väl att det är en bra aktivitet för dem, att de brukar må bra av sånt. Vad har det med inavel att göra? Det brukar vara svårare handikapp som dessa människor har, en del är verkligen svårt utvecklingsstörda.

Oj! Det visste jag inte! Har inte tyckt jag sett någon som ser handikappad ut, utan bara något som känts lite udda på många.
  • Anonym (goll)

Ja visste du inte det?

De som går på Allsången kuckilurar lite med varandra i pauserna och skapar nya små allsångare.

Alla som går på Allsången härstammar från de två första personerna i allsångspubliken och kravet för att få kuckilura är att man ska vara minst kusin med den man skaffar en ny allsångare med.

• Anonym (Japp)
    Anonym (?) skrev 2017-08-25 14:43:06 följande:
    Nej, genetiskt väldigt långt ifrån vara däremot ;) Har ofta funderar om många par i mindre byar är besläktade då de har en viss look och inte verkar direkt intelligenta. Elakt jag vet..
    Du har rätt. Det är relativt vanligt med inavel i småstäder/byar. 
  • Aikido
    Anonym (?) skrev 2017-08-25 14:43:06 följande:
    Så om ni får barn blir det ett barn av blandade andar då så att säga?

Besökarna på Allsång på Skansen kommer till stor del från mindre byar då?
  • AndreaBD
    Anonym (?) skrev 2017-08-25 14:44:22 följande:
    Oj! Det visste jag inte! Har inte tyckt jag sett någon som ser handikappad ut, utan bara något som känts lite udda på många.
    Okej, jag trodde att du syftade på dem som uppenbarligen är handikappade. De brukar ju synas också eftersom de med rullstol t.ex. ofta får sitta långt fram.
  • Anonym (?)
    Anonym (Japp) skrev 2017-08-25 14:51:28 följande:

Du har rätt. Det är relativt vanligt med inavel i småstäder/byar. 

På riktigt?
  • Anonym (?)
    AndreaBD skrev 2017-08-25 14:53:42 följande:

Okej, jag trodde att du syftade på dem som uppenbarligen är handikappade. De brukar ju synas också eftersom de med rullstol t.ex. ofta får sitta långt fram.

Nej, då hade jag ju förstått de var handikappade. Nu menar jag de "normala" där det ändå känns som något är lite off.
Svar på tråden Inavel