• Äldre 25 Aug 22:19
    7843 visningar
    5 svar
    5
    7843

    Överens om skilsmässa, men....

    Hej,

    Jag och min fru är överens om skilsmässa, men vi har olika önskemål om hur vi ska göra med våra tre barn. Min fru, som inte är härifrån, vill flytta tillbaka till sina hemtrakter när vi skiljer oss och det är 40 mil söderut. Jag vill bo kvar och känner att det är bäst för barnen. Min fru säger att om jag inte går med på att hon och barnen flyttar så kommer hon att kräva ensam vårdnad om barnen. Som bäddat för en vårdnadstvist.

    Vid ett tillfälle sa hon "Jag hävdar att du inte klarar av att ta hand om barnen". Den kommentaren skrev jag upp direkt och dagen efter när jag frågade hur hon kunde säga något sånt elakt så svarade hon att hon "kanske" valde fel ord. Några dagar senare sa hon att hon aldrig sagt så till mig.

    Jag vill att vi skiljs som vänner, om inte annat för barnens skull. Jag vill att vi hittar varsitt boende här i vår kommun och att vi har barnen varannan vecka.

    Hur kan hon säga att hon ska ta barnen med sig och flytta 40 mil härifrån. Jag vet och alla i min omgivning vet hur bra jag tar hand om mina barn. Tanken på att barnen ska flytta så långt ifrån mig gör mig inte bara ledsen och besviken. Det gör mig helt förkrossad.

    Snälla familjeliv, hjälp mig!

Svar på tråden Överens om skilsmässa, men....