• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • CinnamonGirl

Har ni haft mycket värk och blodklumpar?

Jag fick mensvärk upphöjt till 10 i tisdags och blödning som vanlig mensblödning samt med två rejäla blodklumpar under eftermiddagen. Sen har det tuffat på med mensblödning tills idag på eftermiddagen med två nya blodklumpar. Dock noll värk, vilket iofs är skönt.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • smulis85
    CinnamonGirl skrev 2017-09-14 17:02:00 följande:

Jag fick mensvärk upphöjt till 10 i tisdags och blödning som vanlig mensblödning samt med två rejäla blodklumpar under eftermiddagen. Sen har det tuffat på med mensblödning tills idag på eftermiddagen med två nya blodklumpar. Dock noll värk, vilket iofs är skönt.

Jag hade inte så mycket värk nästan mindre än mensvärken jag brukar ha men mer blod och mycket blodklumpar. Varade i 5 dagar för mig men bara typ mycket de första dagarna sedan bara lite småblödningar.
  • Zora

Första hade jag bara som lite kraftigare mensvärk. När "klumpen" kommit ut slutade det göra ont. Blödde sammanlagt ca 12-14 dagar.

Andra gången hade jag så vansinnigt fruktansvärt ont. Maxdosen Ipren/alvedon hjälpte ingenting... kom ut en heldel och efter det mattades värken av, men försvann inte helt. Gick 2 dagar och hade ont. Hade en tid hos gyn och när jag kom dit stod jag nästan inte ut längre. Visade sig att det fastnat hinnor mm i livmodertappen som gjorde att blodet inte kom ut. Efter dom ordnat det försvann värken. Blödde ca 10-12 dagar. Dom sa att jag borde åkt in tidigare.. men man är ju envis och inbillar sig att man ska klara av det själv.
  • Papperstrassel

Då hoppar jag på här också.

Har haft de klaraste graviditetssymptomen, sa redan dag tre efter ägglossning att jag är gravid, fullkommligt säker och plussade i söndags. 

Igår kväll efter att ha bokat tid hos fysioterapeut för foglossning som kom på en gång, precis som förra gången så började jag blöda. 
    Och helvete vad jag blöder det gör extremt ont och idag på jobbet kom allt ut. Inte alls roligt. Redan nu ikväll börjar höfterna värka mindre och kroppen suckar liksom ut graviditeten.

Väldigt ledsamt men det är bara att hoppa på det igen. 
    Andra missfallet på tre månader nu. <3 

• Lilja020710
    Papperstrassel skrev 2017-09-14 20:01:49 följande:

Har haft de klaraste graviditetssymptomen, sa redan dag tre efter ägglossning att jag är gravid, fullkommligt säker och plussade i söndags. 

Igår kväll efter att ha bokat tid hos fysioterapeut för foglossning som kom på en gång, precis som förra gången så började jag blöda. 

Och helvete vad jag blöder det gör extremt ont och idag på jobbet kom allt ut. Inte alls roligt. Redan nu ikväll börjar höfterna värka mindre och kroppen suckar liksom ut graviditeten.

Va tråkigt för dig hoppas på lycka nästa gång :)
  • Papperstrassel
    Lilja020710 skrev 2017-09-14 20:17:07 följande:
    Va tråkigt för dig hoppas på lycka nästa gång :)
    Tack ?? ska läsa ikapp om er andra med!
  • smulis85
    Papperstrassel skrev 2017-09-14 20:01:49 följande:

Fy va trist beklagar verkligen. Kan bara skicka över styrkekramar <3 Hoppas du snart får bli gravid och får behålla!
  • Anonym (Tove)

Jag fick bruna flytningar först som höll i sig några dagar. Åkte in på gyn där de konstaterade MA. Fick välja om jag ville ta tabletter eller avvakta o se om kroppen tog hand om det.. valde att avvakta. Ca en vecka efter att det börjat med flytningar fick jag så sjukt ont, det var som ett värkarbete som höll sig en hel natt innan allt kommit ut.Har nog aldrig varit med om ngt värre i smärtväg och då har jag ändå fött tre barn utan bedövning.. Vid en förlossning har man ju ngt positivt som väntar, men det här var bara vidrigt.. Var nära att åka in akut för att få smärtlindring men tänkte att det borde gå över snart. Om det någonsin händer igen kommer jag absolut åka in! Blödde i ca 10-12 dagar efteråt.

Nu gissar jag att jag kommer ha ÄL i nästa vecka. Vill försöka igen men är samtidigt livrädd för ett nytt missfall, och den där smärtan.
  • Elliot1

Jag hade helt galet ont i några timmar när allt kom ut liksom. Började på förmiddagen med lite blödningar, åkte då till gyn för att konstatera MF. Men sen på eftermiddagen brakade helvetet lös och saker kom ut ur min kropp. Låg och vred mig i sängen och sambon var helt knäckt av att jag hade så ont. Samtidigt som man typ sprang på toa, grät och såg sitt "barn" komma ut. Då var man fan inte kaxig alltså :( Tillslut kom en stor gråaktig slemklump och efter det så började smärtan avta. På kvällen mådde jag bättre och åt massa förbjudna saker typ chark och ost, samtidigt som vi dränkte våra sorger i rödvin.. Dagen efter hade jag bara lite ont i vågor, typ som vanlig mensvärk.

Usch när man läser om allt detta så lider man verkligen med sig själv och med andra som går igenom det. Samtidigt som jag typ blir ledsen att det inte pratas mer öppet om detta. Även om jag visste att MF var vanligt så var jag nog inte mentalt förberedd ändå. Det är inte förrän efteråt som det kommit fram att flera av mina vänner gått igenom samma sak. Hade man vetat det från början hade man kanske inte blivit lika chockad..
  • Erna90
    Elliot1 skrev 2017-09-14 22:24:36 följande:

Jag hade helt galet ont i några timmar när allt kom ut liksom. Började på förmiddagen med lite blödningar, åkte då till gyn för att konstatera MF. Men sen på eftermiddagen brakade helvetet lös och saker kom ut ur min kropp. Låg och vred mig i sängen och sambon var helt knäckt av att jag hade så ont. Samtidigt som man typ sprang på toa, grät och såg sitt "barn" komma ut. Då var man fan inte kaxig alltså :( Tillslut kom en stor gråaktig slemklump och efter det så började smärtan avta. På kvällen mådde jag bättre och åt massa förbjudna saker typ chark och ost, samtidigt som vi dränkte våra sorger i rödvin.. Dagen efter hade jag bara lite ont i vågor, typ som vanlig mensvärk.

Usch när man läser om allt detta så lider man verkligen med sig själv och med andra som går igenom det. Samtidigt som jag typ blir ledsen att det inte pratas mer öppet om detta. Även om jag visste att MF var vanligt så var jag nog inte mentalt förberedd ändå. Det är inte förrän efteråt som det kommit fram att flera av mina vänner gått igenom samma sak. Hade man vetat det från början hade man kanske inte blivit lika chockad..

Usch det är verkligen hemskt det man gått igenom, men jag hade det nog lite lindrigare ändå. Dock ont men inte sååå farligt. Psykiskt var det däremot tufft ändå.

Det pratas verkligen för lite om det. Men inser själv att det är lättare med svaret "inte riktigt än" på frågan när syskon kommer istället för att berätta att man faktiskt råkat ut för missfall..

Hoppas dock på lyckad graviditet så snart som möjligt. Har svårt att tänka på annat. Rädd att det ska låsa sig och ta jättelång tid bara för det...
Svar på tråden Bli gravid efter missfall