• SweetBabe26

Symtom vid mögel?

Sen detta året började har min hälsa blivit väldigt dålig å just nu för att klara av varje dag går jag på smärtstillande :/ läkaren vet inte vad som är fel med mej :( ska genomföra röntgen av min hjärna å hela min rygg ifall dom kan hitta felet där. Nu till min fråga vad för symtom kan man få om det finns mögel (olika sorter) hemma?? ?

• Svar på tråden Symtom vid mögel?
  • 040kille

Man kan få astma av att vara i mögliga hem. Säkert en hel del till.

Du borde märka om där är mögel i hemmet genom att det känns fuktigt och luktar unket. Är det ytligt ser du mögel genom att vägg, tak eller golv blir svart.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • SweetBabe26

Vad kan man få mer för symtom? I denna längan med lägenheter är ventilation = extremt dålig å det finns fuktskador i samtliga å för några månader sedan hade min granne mögel i sitt badrum i taket. Det ända vaktmästaren gjorde var att måla över möglet å i min andra grannes tak har det varit så fuktigt att det blivit sprickor vid ventilationen i taket å det droppat fukt. Hyresvärden är en snål gubbe å har inte kollat igenom ventilationen i alla lägenheter sen husen byggdes :( jag är faktiskt orolig att det är farliga mängder mögel utan att vi vet om det.

• Annita

Jag är ganska säker på att jag reagerade på mögel i ett hus jag bott i. Då var jag extremt torr i halsen och törstig, det kliade i ögonen och jag fick en speciell sorts huvudvärk (har migrän ibland, men detta var på ett annat sätt). 

Svar på tråden Symtom vid mögel?