• Hellan

30+ och vill ha ett till barn?

36 år är jag och nu äntligen har sambon på 45 år gett med sig till ett tredje barn. Vi har sen tidigare två pojkar födda 2007 och 2010. Så en sladdis blir det om det tar sig igen.

Vi går nu in på 3 e försöket då mensen just startat upp idag.

• Hellan
    Lolla skrev 2017-08-28 21:22:37 följande:

Hej

Jag har en dotter född 07 och var ända tills nyligen inställd på att inte ha fler barn. Men min man har alltid velat ha fler och nu när förutsättningarna är mycket bättre har längtan blivit starkare även hos mig. Vi tänkte börja försöka i november. Lämnar denna gång ingenting åt slumpen. Både jag och maken har t ex. börjat ändra kost- och träningsvanor för att optimera förutsättningarna.. Jag känner mig smått orolig med tanke på allt som står om riskerna med att få barn vid 35.. Hur ser ni andra på det? Och tänker ni andra annorlunda nu jämfört inför tidigare graviditet/graviditeter.

Jag känner mig mycket mer orolig inför en graviditet än tidigare. Just med tanke på att jag är otroligt rädd för att få ett avvikande barn. Och inte är jag någon ungdom längre heller. Några sådan oro kände jag inte med de andra graviditeterna men längta och hoppet om en tös har fått mig att våga prova. Annars har jag alltid sagt att jag skulle vara klar med barn när jag fyllde 30 men då skulle jag väll börjat med barn tidigare än jag gjorde.

I övrigt har jag ändrat min kost och börjat träna just för att orka med en graviditet och ett hopp om att inte spräcka 100kg sträcket igen och för hoppningsvis kanske slippa så mycket foglossning och förvärkar om det nu gårvatt påverka.
  • Hellan
    Archimedes skrev 2017-09-16 17:31:35 följande:

Vad tråkigt att höra! All styrka till dig och jag hoppas att du om ett halvår kan få ett pluss på Stickan!

Åh så trist att höra. Hoppas att 6 månader gör susen så ni får börja försöka efter det. Styrke kram till er.
  • Hellan

Men nu går det inge bra! Först fick jag med fel citat och sen verkar inte det rätta citatet dyka upp i flödet.

Oktober2017 så trist att höra. Hoppas 6 månader gör susen så ni kan få börja försöka igen. Styrke kram till er.

Själv så borde jag snart vara vi ÄL typ tisdag onsdag kanske. Men hade aldeles som mensvärk både i fredags och igår. Åh igår på EM hade tappen rätat upp sig lite och sjunkit ner och kändes både mjuk och öppen och hittade lite äggvita så att säga. Men min Temp visar inte på ÄL varit i alla fall, men då är jag ju inte super noga med Temp tid och sov timmar så. Idag är den oxå nåbar men lite mer baklutad. Så jag väntar och ser vad som händer.

• Hellan

Hur går det för er andra ?!

Här är mensen över och jag väntar på ÄL som borde vara typ den tjugofemte oktober.

• Hellan
    FruganD skrev 2017-10-17 08:42:30 följande:

Jag lussade 21/9, första försöket till bebis nr 5 <3

BF 2 juni :)

Grattis till plusset!!
  • Hellan
    Oktober2017 skrev 2017-10-27 12:34:51 följande:

Tack för att du frågar Deviant!!!

Jag är helt frisk nu!! Nu får vi skaffa barn!! Så nu kör vi :) hihi...

Härligt att höra!! Kör så det ryker
  • Hellan
    Deviant skrev 2017-10-27 14:10:27 följande:

Ja men jaaa! Grattis vad härligt! Bara att se till att ligga hela tiden nu då :D 

Då kan jag med att skriva att jag är gravid och går in i vecka 13 idag. :) 

Grattis. V 13 härligt då är ju den första kritiska tiden över.
  • Hellan
    Oktober2017 skrev 2017-11-13 17:44:05 följande:

Måste bara tala om att jag plussade idag. Så det var ett litet frö i mig ändå :)

Ett stort grattis till plusset!
Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?