• Anonym (Leds som fan)

I morgon 28/8 ska jag vända livet!

Har problem med två missbruk: snusning och vin. Överkonsumerar båda kraftigt.

Är sjukt djäkla leds på mig själv och har bestämt mig för att klippa båda i morgon. Ta allt jobbigt på en gång och inte behålla en tröst bara för att jag ska bli av med den andra.

Uppdaterar här dag för dag och hoppas på att det ska hålla. Värst känns det mentalt som att det blir i morgon, men det lär väl svänga. Får ha detta som min dagbok.

Vill någon peppa är det så klart toppen

• Svar på tråden I morgon 28/8 ska jag vända livet!
  • WickedWife

Lycka till! Ta gärna hjälp av rökavvänjare/alkoholansvarig sjuksköterska på din vårdcentral

• Anonym (Leds som fan)
    WickedWife skrev 2017-08-27 21:01:52 följande:

Lycka till! Ta gärna hjälp av rökavvänjare/alkoholansvarig sjuksköterska på din vårdcentral

Har fått hem en broschyr som jag läst ett antal gånger, förhoppningsvis har något fastnat i knoppen
  • Anonym (Lycka till!)

Åh! Lycka till!

Tidigare i veckan stod jag framför spegeln i badrummet och tittade på mig själv. Jag satte just imorgon, 28/8 som en gräns för att jag ska vårda min kropp. För min del är min fiende mat och socker. Det förstör min kropp. Jag är inte särskilt tjock utan det är mer att jag är "förgiftad" av dålig mat. Under flera dagar har jag förberett recept och läst på om näringslära och imorgon gäller det!

• Anonym (Leds som fan)
    Josswe skrev 2017-08-27 21:36:22 följande:

Grymt! Lycka till

Tack så mycket Har aldrig försökt på riktigt tidigare, men nu har jag laddat. Försöker tänka på att både hälsa och ekonomi förbättras kraftigt.
  • WickedWife

Ibland behövs läkemedel som hjälp för att sluta med nikotinberoende, tex Champix (innehåller inget nikotin men stänger igen nikotinreceptorerna )

• Anonym (Leds som fan)
    WickedWife skrev 2017-08-27 22:46:37 följande:

Ibland behövs läkemedel som hjälp för att sluta med nikotinberoende, tex Champix (innehåller inget nikotin men stänger igen nikotinreceptorerna )

Ska känna efter hur det blir i morgon, kanske köper jag det
  • Anonym (ö)

Lycka till! Funderar på att sluta runka, kanske ska lägga av imorgon.

• Anonym (Leds som fan)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2017-08-27 21:50:00 följande:

Åh! Lycka till!

Tidigare i veckan stod jag framför spegeln i badrummet och tittade på mig själv. Jag satte just imorgon, 28/8 som en gräns för att jag ska vårda min kropp. För min del är min fiende mat och socker. Det förstör min kropp. Jag är inte särskilt tjock utan det är mer att jag är "förgiftad" av dålig mat. Under flera dagar har jag förberett recept och läst på om näringslära och imorgon gäller det!

Önskar dig lycka till också
  • Anonym (Leds som fan)
    Gizmo skrev 2017-08-28 09:09:23 följande:

Lycka till! Solig 

Tack! Större delen av dagen har gått och so far so good, ska åka och träna nu för att fördriva tid
  • klyban
    Anonym (Leds som fan) skrev 2017-08-28 14:45:34 följande:
    Tack! Större delen av dagen har gått och so far so good, ska åka och träna nu för att fördriva tid smile1.gif

Det som kommer vara extra jobbigt för dig, det är att nikotinet och alkoholen triggar varandra.
    Och snus verkar extra svårt att sluta med.
    Lycka till.

hur många meter var det?
  • Anonym (Plupp)

Lycka till!

Önskar själv att jag ville vilja sluta röka och äta chips, kanske får lite inspiration härifrån!

• Anonym (Leds som fan)
    klyban skrev 2017-08-28 16:08:02 följande:

Det som kommer vara extra jobbigt för dig, det är att nikotinet och alkoholen triggar varandra.
    Och snus verkar extra svårt att sluta med.
    Lycka till.

Inte dricka gick bra till 100%, snusandet blev inte full pott - men dock bara tre stycken på hela dagen.
  • Anonym (Leds som fan)
    Anonym (Plupp) skrev 2017-08-28 21:31:54 följande:

Lycka till!

Önskar själv att jag ville vilja sluta röka och äta chips, kanske får lite inspiration härifrån!

Vem vet?!
  • Anonym (Leds som fan)
    Prioriteringar skrev 2017-08-29 10:51:47 följande:

Hur går det hittills? :)

Noll alkohol, några snus/dag. Var lite tufft att vara utan snusen helt när jag samtidigt tog tag i att inte dricka så mycket - men jag har dragit ned massor på snusandet, blir ungefär en tredjedel så mycket
Svar på tråden I morgon 28/8 ska jag vända livet!