Någon som inte blivit igångsatt pga havandeskapsförgiftning?
Blir man alltid igångsatt när man har preklamsi? Någon som har lyckas hålla det stabilt och sen kommit igång av sig självt?
Blir man alltid igångsatt när man har preklamsi? Någon som har lyckas hålla det stabilt och sen kommit igång av sig självt?
Mitt kom igång spontant men jag gick på regelbundna kontroller innan. Däremot var min hf rätt mild för mig, barnet mådde sämre. Men allt gick bra. Däremot gick förlossningen väldigt väldigt fort. Tydligen kan hf skynda på förloppet då det är kroppens sätt att bli frisk.
Vilken vecka var du i då? Drömscenario. Önskar inget annat. Vill inte sättas igång och vill inte göra kejsarsnitt.????
Var i v 40+3. Fick en hinnsvepning 40+1 som uppenbarligen funkade. Men det var tal om igångsättning några dagar senare annars. Vi blev kvar i fem dagar på BB. Fick föda på specialförlossningen också pga hf och tillväxthämning hos barnet.
På mig upptäckte de inte hf förrän v 38 så rätt sent. Mitt blodtryck var på gränsen bara, 140/90, men när jag kom in till förlossningen var det nog 150/110 eller så.
Jag tror de vill att det ska starta naturligt om det går. Men det är ju riskerna för dig och barnet som avgör. Har du allvarliga symtom? Vilken vecka?
Är i vecka 37 nu. Blodtrycket var högt idag när jag kollade men preklamsin har stannat av. Läkaren sa att jag verkligen måste vila. Hoppas verkligen inte jag måste få snitt. På allt det här så måste jag vända bebisen nästa vecka och om inte det lyckas så blir det snitt ändå.
Men du gjorde hinnsvepningen på Danderyd? Gjorde det ont som alla säger?
Är i vecka 37 nu. Blodtrycket var högt idag när jag kollade men preklamsin har stannat av. Läkaren sa att jag verkligen måste vila. Hoppas verkligen inte jag måste få snitt. På allt det här så måste jag vända bebisen nästa vecka och om inte det lyckas så blir det snitt ändå.