• Ida3434

Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?

Nilee84 skrev 2018-02-19 12:57:10 följande:

På onsdag är det äntligen dags för VUL efter min dubbeldos. Hoppas verkligen på blåsor nu för jag har verkligen märkt av på kroppen. Tappat galet mycket hår, nån som känner igen? Lite huvudvärk och omotiverat arg...

Om denna gång inte heller funkar på mig så känns trippeldos inte så lockande.. vad annars kan vara nästa steg då? Gonal F har jag läst om, vad är era erfarenheter?

Åh vad spännande. Uppdatera hur det gick. Känner du något kring äggstockarna?
  • Ida3434

6 dagar sedan jag tog Ovitrelle och graviditetstestet visar negativt.

Tror ni man redan imorgon vågar börja med provera för att framkalla ny mens så man kan göra ett nytt försök så snart som möjligt?

• Ida3434
    Nilee84 skrev 2018-02-25 07:24:41 följande:
    Är inte det lite tidigt att testa? Två veckor efter Ovitrelle ska man väl testa?

Själv tog jag Ovitrelle i torsdags morse men har bara fått minimal tempstegring så jag är osäker på om ägget släppt... trodde det var typ garanterat.
    Jag är så ivrig och det enda jag gör att försöka känna av symtom trots att jag vet att det är tidigt. Suck.. denna väntan.
  • Ida3434
    Anonym (Lollo88) skrev 2018-03-06 22:55:17 följande:

Nu jar det varit rätt tyst här ett tag, hur går det för er allihop?

Jag fick två stora äggblåsor, lossade på båda men ingen graviditet.
    Börjar med ny dubbel dos imorgon. 
  • Ida3434
    Nilee84 skrev 2018-03-08 08:13:39 följande:
    BIM igår och neg test.. hade inga symptom så blev inte förvånad men alltid lika besviken såklart. Väntar nu på mens så att jag kan köra ny dubbeldos. Visst är det väl garanterat att jag får mens om jag hade ÄL? Vill verkligen slippa Primolut nor!
    Fick du ägglossning? Hur mycket var ditt värde på blodprovet?

Jag fick mens på dag 29 denna gången. Började med ny dubbel dos idag. 
  • Ida3434
    Kajsa123 skrev 2018-03-09 22:07:14 följande:

En fråga förresten, det verkar rätt vanligt att många får Ovitrelle för att verkligen få ägget att släppa. Varför får ni det? Har ni haft blåsor som inte släppt? Jag frågade gyn ang. detta och hon sa att jag inte skulle ta någon spruta, utan att man förväntade sig att ägget skulle släppa spontant.

Jag fick Ovitrelle för att ta när jag får positivt på ägglossningsstickan. Viss ska ta den för att ge ägget en sista pusch att släppa så jag vet inte varför jag skulle ta den när jag hade fått positivit. 
  • Ida3434
    Kajsa123 skrev 2018-03-10 09:44:52 följande:
    Fick du det från första försöket? Vet du vad dina värden ligger på? Tänkte på typ AMH eller vad det heter.
    Jag har ätit 2 st enkelkurer utan Ovitrelle och 1 st dubbelkur kombinerat med Ovitrelle. Ja jag har tagit prover och de var normala. Hur går det för dig? 
  • Ida3434
    vingee skrev 2018-03-10 12:21:49 följande:

Hej allihop!

Har inte varit aktiv på ett tag. Är på cd 53 idag, varken fått mens eller pos gravtest.

Hade pos ÄL-test cd 20.

Jag var hos gyn igår för vul och då såg min gyn att jag var i börja av ägglossning igen och att min slemhinna är 5,4mm. Hon kollade även på livmodertappen och såg att jag hade ÄL-sekret. Dock så kunde hon inte se något stort ägg på ultraljudet..

Jag vet inte riktigt vad 5,4mm betyder, någon som vet?

Hoppas de går bra för er andra!

Det är tjockleken på slemhinnan. Den ska vara på minst 8-9 mm helst vid ägglossning. 
  • Ida3434
    vingee skrev 2018-03-11 13:13:53 följande:
    Okej.. va konstigt att hon inte sa att den var för tunn.

Då lär de inte bli något denna gången heller.. :/
    vet du vilken dag du är på i cykeln? Om du är tidig så hinner den säkert "tjocka" till sig :). Lycka till
  • Ida3434

Är man garanterad ägglossning varje Letrozolkur om man väl har fått det en gång? 

Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?