• Miss EM

Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?

Hej :)

Har konstaterad pco, jag och min sambo har försökt att skaffa barn i c:a 2 år nu.

Skall börja på tredje kuren utav letrozole nu,

är det någon som sitter i samma sits som mig som skulle vilja följas åt? :)

• Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?
  • Ida3434
    Nilee84 skrev 2018-02-25 07:24:41 följande:
    Är inte det lite tidigt att testa? Två veckor efter Ovitrelle ska man väl testa?

Själv tog jag Ovitrelle i torsdags morse men har bara fått minimal tempstegring så jag är osäker på om ägget släppt... trodde det var typ garanterat.
    Jag är så ivrig och det enda jag gör att försöka känna av symtom trots att jag vet att det är tidigt. Suck.. denna väntan.
  • minipeach86
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-24 14:06:39 följande:
    Efter 26dagar med sprutor hade jag 6 blåsor, så vi fick avbryta allt. Känner mig ändå något hoppfull eftersom det är mer än vad kroppen lyckats med hittills, men så ledsen att jag inte fick äl den här gången heller, återigen inte ens en chans att bli gravid. Vi skulle fått remiss för ivf nu, men jag har inte gjort spolningen än ... trots att jag påmint så nu är det spolning om 3 veckor och sedan skickas remissen. Vilket projekt alltså! Men ivf ska kunna funka nu när det i alla fall blir blåsor, så jag försöker vara hoppfull till det!

Hur har det gått för dig?
    Men hurra vad roligt att du fått aktivitet på äggen! Jättepositivt ju! Förstår såklart frustrationen över varför det då inte också kunde SLÄPPA ett ägg, men det här är ju ett fantastiskt steg i rätt riktning =) Nu händer det grejer! Hur såg slemhinnan ut? Toppen med spolning och remiss!
    Det har gått bra för mig än *peppar peppar*, oron för missfall finns i bakhuvudet hela tiden och jag vågar inte "ta ut något i förskott" förrän de magiska veckorna har passerat... men är i slutet av v7 nu och vi fick se ett minimalt hjärta picka i torsdags. Får uppföljning av min vanliga gyn några gånger innan de släpper oss helt till MVC så det känns jätteskönt. Håller sååå tummarna för att allt ska gå vägen <3 
    Ida3434 skrev 2018-02-24 07:05:15 följande:

6 dagar sedan jag tog Ovitrelle och graviditetstestet visar negativt.

Tror ni man redan imorgon vågar börja med provera för att framkalla ny mens så man kan göra ett nytt försök så snart som möjligt?

Nej det är för tidigt! 6 dagar efter sprutan det betyder ju att det kanske är 4-5 dagar efter ägglossning? Det är alldeles för tidigt för att få positivt gravtest, ägget har inte ens fäst än =) Vänta två veckor som efter en vanlig ÄL, det kan vara nåt på gång därinne. Dock verkar du ju inte längre ha hcg från själva sprutan kvar iaf!
    Nilee84 skrev 2018-02-25 07:24:41 följande:
    Är inte det lite tidigt att testa? Två veckor efter Ovitrelle ska man väl testa?

Själv tog jag Ovitrelle i torsdags morse men har bara fått minimal tempstegring så jag är osäker på om ägget släppt... trodde det var typ garanterat.
    Jag tog Ovitrelle på en onsdag vid lunch och fick inte temp-stegring förrän på söndagen! Haha, hann googla ihjäl mig efter fall där ÄL uteblev trots sprutan, trodde det var kört. Men det verkade som att ägget bara släppte lite sent för mig, kanske lika för dig =)
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol!
  • Hormonkarusellen
    minipeach86 skrev 2018-02-25 11:28:01 följande:

Men hurra vad roligt att du fått aktivitet på äggen! Jättepositivt ju! Förstår såklart frustrationen över varför det då inte också kunde SLÄPPA ett ägg, men det här är ju ett fantastiskt steg i rätt riktning =) Nu händer det grejer! Hur såg slemhinnan ut? Toppen med spolning och remiss!

Det har gått bra för mig än *peppar peppar*, oron för missfall finns i bakhuvudet hela tiden och jag vågar inte "ta ut något i förskott" förrän de magiska veckorna har passerat... men är i slutet av v7 nu och vi fick se ett minimalt hjärta picka i torsdags. Får uppföljning av min vanliga gyn några gånger innan de släpper oss helt till MVC så det känns jätteskönt. Håller sååå tummarna för att allt ska gå vägen <3 Nej det är för tidigt! 6 dagar efter sprutan det betyder ju att det kanske är 4-5 dagar efter ägglossning? Det är alldeles för tidigt för att få positivt gravtest, ägget har inte ens fäst än =) Vänta två veckor som efter en vanlig ÄL, det kan vara nåt på gång därinne. Dock verkar du ju inte längre ha hcg från själva sprutan kvar iaf!Jag tog Ovitrelle på en onsdag vid lunch och fick inte temp-stegring förrän på söndagen! Haha, hann googla ihjäl mig efter fall där ÄL uteblev trots sprutan, trodde det var kört. Men det verkade som att ägget bara släppte lite sent för mig, kanske lika för dig =)

Åh vad underbart, njut av att vara gravid - du väntar barn! Fantastiskt!

Ja visst är det så, man blir bara sååå ledsen som vanligt, att det aldrig kan få gå bra liksom. Men nu svarar kroppen, så jag känner lite nytt hopp ändå. Men tiden, vaknar med panik för att tiden bara går och inget händer, nu fyller sambon år vilket bara påminner mig om att jag också närmar mig... och det är så orättvist - jag skulle ju ha mina barn redan vid den här åldern, istället kämpar man med första...

men livet är inte rättvist, det är det första jag ska lära mina barn

Lycka till nu, tiden går så snabbt, snart är du förbi de läskiga veckorna!
  • Nilee84
    minipeach86 skrev 2018-02-25 11:28:01 följande:

Det har gått bra för mig än *peppar peppar*, oron för missfall finns i bakhuvudet hela tiden och jag vågar inte "ta ut något i förskott" förrän de magiska veckorna har passerat... men är i slutet av v7 nu och vi fick se ett minimalt hjärta picka i torsdags. Får uppföljning av min vanliga gyn några gånger innan de släpper oss helt till MVC så det känns jätteskönt. Håller sååå tummarna för att allt ska gå vägen <3 Nej det är för tidigt! 6 dagar efter sprutan det betyder ju att det kanske är 4-5 dagar efter ägglossning? Det är alldeles för tidigt för att få positivt gravtest, ägget har inte ens fäst än =) Vänta två veckor som efter en vanlig ÄL, det kan vara nåt på gång därinne. Dock verkar du ju inte längre ha hcg från själva sprutan kvar iaf!Jag tog Ovitrelle på en onsdag vid lunch och fick inte temp-stegring förrän på söndagen! Haha, hann googla ihjäl mig efter fall där ÄL uteblev trots sprutan, trodde det var kört. Men det verkade som att ägget bara släppte lite sent för mig, kanske lika för dig =)

Tack för ditt svar, det var precis samma för mig! Fick tempökning igår och idag och NC säger att jag hade ÄL i söndags, alltså tre dagar efter Ovitrelle.
  • minipeach86
    Nilee84 skrev 2018-02-27 06:53:02 följande:
    Tack för ditt svar, det var precis samma för mig! Fick tempökning igår och idag och NC säger att jag hade ÄL i söndags, alltså tre dagar efter Ovitrelle.
    Vad skönt, då håller vi tummarna nudå! =)
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol!
  • Anonym (Lollo88)

Nu jar det varit rätt tyst här ett tag, hur går det för er allihop?

• Ida3434
    Anonym (Lollo88) skrev 2018-03-06 22:55:17 följande:

Jag fick två stora äggblåsor, lossade på båda men ingen graviditet.
    Börjar med ny dubbel dos imorgon. 
  • Nilee84
    Anonym (Lollo88) skrev 2018-03-06 22:55:17 följande:

BIM igår och neg test.. hade inga symptom så blev inte förvånad men alltid lika besviken såklart. Väntar nu på mens så att jag kan köra ny dubbeldos. Visst är det väl garanterat att jag får mens om jag hade ÄL? Vill verkligen slippa Primolut nor!
  • Ida3434
    Nilee84 skrev 2018-03-08 08:13:39 följande:
    BIM igår och neg test.. hade inga symptom så blev inte förvånad men alltid lika besviken såklart. Väntar nu på mens så att jag kan köra ny dubbeldos. Visst är det väl garanterat att jag får mens om jag hade ÄL? Vill verkligen slippa Primolut nor!
    Fick du ägglossning? Hur mycket var ditt värde på blodprovet?

Jag fick mens på dag 29 denna gången. Började med ny dubbel dos idag. 
  • Nilee84
    Ida3434 skrev 2018-03-08 16:55:58 följande:

Fick du ägglossning? Hur mycket var ditt värde på blodprovet?

Jag fick mens på dag 29 denna gången. Började med ny dubbel dos idag. 

Yes, enligt tempen hade jag ÄL 3 dagar efter att jag tog Ovitrelle. Tog inte blodprov. Mens idag så kör på ny kur nästa vecka. Lycka till!
Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?