Inlägg från: Majken03 |Visa alla inlägg
  • Majken03

väcka barnet var 3:e timma??

Vi skulle oxå amma/mata var tredje timme. Fick väcka henne, hon sov alltid! När BVC sa att hon gått upp som hon skulle o följde sin kurva så kunde vi mata på hennes signaler istället. Vi höll på i ca 3 veckor. Hon har sovit hela nätter sen hon var 6 månader, och innan det så vaknade hon, fick mat och somnade om igen. Så vi har verkligen inte märkt att det skulle ställt till problem sen med sömnen. Hon är 5 nu och sover gärna fortfarande 11-12 timmar per natt.

• Majken03
    buskar skrev 2017-09-01 10:07:23 följande:

Tack för svaren

Hur lång tid.gick åt till att ge babyn mat? Just nu tar det uppemot en timme för.vårt barn att äta, vi tränar 30 min amning, och pumpar ut bröstmjäök som vi sedan ger honom i napp då amningen inte fungerar så bra ännu. Sedan skall det bytas.blöjar,

så med varje uppvakning, matning, blöjbyte, osv har det gått 1 och en havtimme

Så vi är i och babyn är i princip.vakna en och en halv timme, och sover en och en halv timme

Väldigt påfrestande

1. Hur gjorde ni?

2. Hur lämge körde ni på detta schemat, dagar, veckor, månader? Såg att du majken33 höll på i 3 veckor, ni andra?

Oj ja då förstår jag att ni är trötta. Vår tjej somnade om direkt efter mat faktiskt. Och jag pumpade inte utan ammade bara. Jag tände aldrig nån lampa, hade en lite nattlampa tänd i hallen som lite led-ljus. Bytte bara blöja om hon hade bajsat. Allt för att bara äta, inte nån annan stimuli. Vi liggammade på nätterna i vår säng, sen somnade hon om i sin säng. Vid ca 3 mån började vi med ersättning, och då hade jag mätt upp rätt mängd vatten i termos o rätt mängd pulver i en burk. Ner i flaskan, skaka och så matade jag henne. Behövde inte tända lampan då heller. Om hon hade kissat igenom bytte jag blöja såklart o om jag kände att den var full. Men inte lixom ett rutinbyte mitt i natten bara för att. Och då bytte jag i våran säng, hade alltid pyjamas med dragkedja så det skulle gå lätt i mörkret.
Svar på tråden väcka barnet var 3:e timma??