väcka barnet var 3:e timma??
Vår första var kraftigt tillväxthämmad när han föddes och han fick också mat var tredje timme. Vi väckte och gav mat var tredje timme tills han kommit ifatt "normalkurvan", men då hade han vant sig vid schemat och fortsatte äta var tredje timme tills han slutat helt med ersättningen
Är de väldigt trötta är det ännu viktigare att de får tillräckligt med mat, det är jätteviktigt för utvecklingen av hjärnan bl.a.
Vad gäller amning så försökte jag precis som du hela tiden i början, men efter två veckor var jag så slut att pappan föreslog att skippa amningsförsök nattetid. Jag kunde inte pumpa heller, annat än handpumpning, det funkade helt enkelt inte på mig
Till sist kom vi fram till ett schema som innebar ersättning var tredje timme med tre amningsförsök/dag - morgon, lunch och kväll. Jag fick aldrig särskilt mycket mjölk
och när han var tre månader kom mensen tillbaks och efter det vägrade han ta bröstet alls. Jag fortsatte pumpa så gott jag kunde tills han var 5 månader, då gav jag upp helt.
Testa att skippa varannat amningsförsök nattetid en period så att ni alla får lite mer vila. Har barnet svårt att amma blir det inte enklare för att det är jättetrött.