• Wes

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

Hej! Jag och min sambo har väl egentligen kommit en bit på vägen, fast de inte riktigt känns som de för att väntan har varit så lång. 
    Vi har mer eller mindre försökt 4 år, har varit gravid med samma partner alldeles i början 3 månader in i förhållandet och valde dock att göra abort då vi inte var redo då, det jag kan ångra idag.
    Vet att det tog flera månader innan vi fick vårt första besök på sjukhuset vilken mer eller mindre var hälsokontroll. 
    Sedan tog de säkert en månad till då var de dags för att kolla spermier samt spolning och allting såg bra ut. Då vår läkare tror att vi fixar detta utan IVF. 
    Men jag har absolut inte fått något förtroende för någon läkare vi träffat än på fertilitetsmottagningen vilket känns väldigt ledsamt och surt, får nästan varje gång höra att vi är så unga.. så unga är vi väl ändå inte, då jag känner folk som varit yngre som varit med om detta. 
    Nu har de äntligen hänt något, ska börja med letrozol och testa två månader framåt nu. Innan jul ska vi förbereda för IVF vad det nu menas med? Om det inte har hänt något innan dess. 

Någon som har tagit letrzol innan och funka det för er? Biverkningar?

Vad är förbereda för IVF och är det lång kötid dit också?

Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet