• Aniiee

Smakbox-uppackning

Jag visste inte riktigt om jag skulle slänga den här under Matlagning eller Bloggliv, men det blev här, eftersom den ändå handlar om mat (och jag skrev hela den meningen samtidigt som jag tittade ut genom fönstret. Yay me....)

så, eftersom det fanns ett visst intresse i en annan tråd jag skrev så har jag nu fått hem och bloggat uppackningen av min första smakbox. Det kan du läsa om här:
    jagdumparmiddagen.blogspot.se/2017/08/its-here-its-here-smakbox-augustio-2017.html
    (tiny:  tinyurl.com/ycz3n3aa)

eller så kan du se ett misslyckat inlägg på familjelivs-boggen här:
    www.familjeliv.se/blogg/uddapassioner

Exakt samma inlägg, men FLs bloggportal suger uppenbarligen i sammanhanget. Kommer använda min gamla blogger istället från och med nu. Anywhoooo.....

Kommentera gärna här i tråden, tala om vad ni vill att jag ska prioritera att testa/smaka/använda/utvärdera/sätta knäppa betyg på. Mitt mål är att blogga om innehållet i omgångar Mån-Ons-Fre, precis som typ 90% av alla andra bloggare....

#notsponsored #notfangirling #kitchenawesomeness

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden Smakbox-uppackning
  • Geminis

Kul!

När du recenserar får du gärna lägga upp foton. Verkligen nyfiken på den konserverade kycklingens utseende och din recension om smakupplevelsen. Skulle inte komma på tanken att köpa det, men du kanske kan få mig att ändra åsikt. Eller inte Dippen är jag däremot väldigt intresserad av. Tror jag har rödbetsdipp men aldrig blivit av att testa. Kul med annat urval än det vanliga från Olw och Estrella.

Följer din blogg med intresse!

• Aniiee
    Geminis skrev 2017-08-30 20:35:57 följande:

Kul!

När du recenserar får du gärna lägga upp foton. Verkligen nyfiken på den konserverade kycklingens utseende och din recension om smakupplevelsen. Skulle inte komma på tanken att köpa det, men du kanske kan få mig att ändra åsikt. Eller inte Dippen är jag däremot väldigt intresserad av. Tror jag har rödbetsdipp men aldrig blivit av att testa. Kul med annat urval än det vanliga från Olw och Estrella.

Följer din blogg med intresse!

roligt att du tyckte det var en bra grej =)

Jag ska absolut fortsätta plåta. Hoppas min surfplatta inte dör bara (någon... hade sönder min kamera....) 

Jag tror jag ska öppna chipsen och dippen på fredag, och kan kan absolut prioritera denna udda kyckling, se vad det kan vara för något fuffens =P Som du säger, jag skulle heller aldrig komma på tanken att köpa kyckling i konservburk. Låter så skumt.

Rödbetsdipp lät ju lite udda. Du får ta och leta fram den, så har vi ett chips-och-dip-krig och ser vilken som får högst betyg mellan oss.

Tack för att du vill följa. Jag är inte så bra på att blogga (eh, som synes), men jag ska försöka skärpa till mig....
  • Fiorenza

Åh! Jag är nyfiken på sparrischips, den konserverade kycklingen och dippen (fick rödbetsdipp själv och är väl lagom skeptisk.

• 2009

Alltså båda konserverna verkade hur läskiga som helst ju! :O Dippen är jag nyfiken på hur den smakar och vad den passar till, har stått och kikat på dem i affären men inte vågat köpa och prova :) Ska bli kul att höra utvärderingarna av innehållet, och vad många varor det var!

• Aniiee

Kul att ni är intresserade =) Imorgon ska jag smaka på chipsen, dippen och jag tror kycklingtacos-mixen. Bli arga på mig om jag inte har postat något innan kl 21 imorgon =)

• ventilera mera

Läste precis, jag har nog fått samma varianter som du tror jag... ev en annan curryburk. 
    Chipsen rök direkt, hämtade boxen efter en hell-day på jobbet. Men jag håller på betyget för att inte sabba...

Fråga till alla i tråden: Är detta er första Smakbox? Jag är nog inne på nummer fem eller sex tror jag, och jag blev lite småbesviken denna gång. Många upprepningar, båda dryckerna har varit med förr, likaså nån slags Risenta-mix och även indisk curry. Ok för andra varianter, men t ex Sprite Cranberry har ju funnits på marknaden länge nu.

Sen har tidigare boxar nästan spruckit av mängden innehåll, nu var det en viss skillnad. Bra med grejor ändå, men lite skillnad mot tidigare boxar.

• Vixen90

Intressant!

Jääääkligt skeptisk till konservkycklingen. Blir kul att höra hur du använder de olika grejerna och hur de smakar. Fishtacomixen verkar kul. Det vill jag lära mig ett riktigt bra recept på. Har bara gjort fishtaco en gång. Vill testa med friterad fisk nästa gång! Men jag avskyr mangosalsa, så jag behöver hitta nåt bra substitut. Och det är klurigt.

(Den där tikka masalan är för övrigt något jag köper ibland när det ska gå snabbt. Den är rätt god och man behöver inte göra mer än att steka kyckling och slå på såsen och värma, himla praktiskt. Förutsatt att det är den vanliga och ingen ny variant så får den en stabil 6 av 10 från mig. Blir nästan sugen på den nu .)

• Fiorenza
    ventilera mera skrev 2017-09-01 09:36:40 följande:
    Läste precis, jag har nog fått samma varianter som du tror jag... ev en annan curryburk. 
    Chipsen rök direkt, hämtade boxen efter en hell-day på jobbet. Men jag håller på betyget för att inte sabba...

Fråga till alla i tråden: Är detta er första Smakbox? Jag är nog inne på nummer fem eller sex tror jag, och jag blev lite småbesviken denna gång. Många upprepningar, båda dryckerna har varit med förr, likaså nån slags Risenta-mix och även indisk curry. Ok för andra varianter, men t ex Sprite Cranberry har ju funnits på marknaden länge nu.

Sen har tidigare boxar nästan spruckit av mängden innehåll, nu var det en viss skillnad. Bra med grejor ändå, men lite skillnad mot tidigare boxar.
    Vi har haft Smakbox sedan augusti förra året och jag är helt med dig. Den var ovanligt lätt och jag tycker nog att det även var lite trist innehåll. Vi saknade en dryck i boxen och Spriten har ju som sagt varit med förut - ingen hit hos vare sig mig eller min man. Det känns som att det är mycket müsli-varianter och mixer från Risenta. Nåja, hoppas på att oktoberboxen håller den vanliga standarden. Däremot ska det bli spännande att testa kyckling- och fisktacos.
  • Aniiee

Kul att det är fler som har haft boxen en längre tid. det är väl ganska exakt ett år sedan de startade, är det inte? Eller typ 1.5.

Det är ju tråkigt om exakt samma grejer kommer flera gånger...... Snabbkoll så ser jag att de har haft kaffet två gånger förr (en gång en av sorterna i större förpaknning, och en gång förr alla tre sorterna i provförpackning), men det är också det enda som varit exakt samma, vad jag kan se. Att sedan samma märken återkommer, ja, det är väl så det är. Tyvärr, höll jag på att säga. 

att det är mycket gryner av olika slag beror nog både på hållbarheten och att de inte väger så mycket.

Svar på tråden Smakbox-uppackning