• Vattumankillen

    Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?

    Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?

    Det finns en del som ogillar partiet...

  • Svar på tråden Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?
  • Bejje

    Jag skulle troligen aldrig bli vän med någon som är så oinsatt inom politik och ekonomi att de skulle rösta på F!.

    Så vitt jag vet har jag inga sådana vänner. De flesta jag känner röstar SD, någon är moderat och jag känner ett par som är sossar vara en av dom som röstat S hela sitt liv (50år+) äntligen har sagt att han överväger att rösta SD.

  • Vattumankillen
    Bejje skrev 2017-08-30 18:49:53 följande:

    Jag skulle troligen aldrig bli vän med någon som är så oinsatt inom politik och ekonomi att de skulle rösta på F!.

    Så vitt jag vet har jag inga sådana vänner. De flesta jag känner röstar SD, någon är moderat och jag känner ett par som är sossar vara en av dom som röstat S hela sitt liv (50år+) äntligen har sagt att han överväger att rösta SD.


    Man behöver inte vara oinsatt i politik bara för att man röstar på Feministiskt initiativ.
  • Nimzay
    Vattumankillen skrev 2017-08-30 19:27:12 följande:
    Man behöver inte vara oinsatt i politik bara för att man röstar på Feministiskt initiativ.
    Nej men uppenbarligen knäpp i huvudet och/eller skrämmande omedveten om verkligheten i övrigt i så fall...

    Som svar på frågan: har som väl är aldrig fått veta att någon bekant röstat på F! , vet inte exakt hur jag skulle ha gjort i så fall, men skulle ju helt klart ha blivit förfärad i alla fall
  • Anonym (en annan feminist)

    Jag vet inte någon jag känner som skulle rösta på Fi.

    Har själv övervägt det fem minuter ibland för att jag är förbannad på mitt vanliga parti men nej, det går bara inte. Galenpannor.

  • Pastella

    Nej verkligen inte. Däremot förklarade jag att de riskerar att kasta bort sin röst och att jag tyckte att de borde rösta på S eller V istället.

  • Anonym (Gult runt ansikte med solglasögon som ler)

    Självklart inte. Jag tycker det är uppfriskande att debattera med människor med olika åsikter, särskilt så befängda som F! Blir ju mycket roligare då.

    Undantaget är nazister som jag direkt skulle bryta all kontakt med (typ NMR). Skulle inte kunna ha något samröre med dem eller ta någon diskussion. Detsamma gäller andra autonoma grupper.

  • Bejje
    Anonym (Gult runt ansikte med solglasögon som ler) skrev 2017-08-30 22:25:52 följande:

    Självklart inte. Jag tycker det är uppfriskande att debattera med människor med olika åsikter, särskilt så befängda som F! Blir ju mycket roligare då.

    Undantaget är nazister som jag direkt skulle bryta all kontakt med (typ NMR). Skulle inte kunna ha något samröre med dem eller ta någon diskussion. Detsamma gäller andra autonoma grupper.


    Jag skulle kunna debattera med folk från alla riksdagens partier även om jag ogillar de flesta. Jag skulle även vilja debattera med F!, men det är mest för att krossa och förnedra dom, men jag håller med om att inget gott kan komma av att debattera med NMR.
Svar på tråden Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?