Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?

Jag skulle troligen aldrig bli vän med någon som är så oinsatt inom politik och ekonomi att de skulle rösta på F!.

Så vitt jag vet har jag inga sådana vänner. De flesta jag känner röstar SD, någon är moderat och jag känner ett par som är sossar vara en av dom som röstat S hela sitt liv (50år+) äntligen har sagt att han överväger att rösta SD.

• Bejje
    Anonym (Gult runt ansikte med solglasögon som ler) skrev 2017-08-30 22:25:52 följande:

Självklart inte. Jag tycker det är uppfriskande att debattera med människor med olika åsikter, särskilt så befängda som F! Blir ju mycket roligare då.

Undantaget är nazister som jag direkt skulle bryta all kontakt med (typ NMR). Skulle inte kunna ha något samröre med dem eller ta någon diskussion. Detsamma gäller andra autonoma grupper.

Jag skulle kunna debattera med folk från alla riksdagens partier även om jag ogillar de flesta. Jag skulle även vilja debattera med F!, men det är mest för att krossa och förnedra dom, men jag håller med om att inget gott kan komma av att debattera med NMR.
  • Bejje

De som tänkt rösta på F! borde lösa deras förslag. Om de sedan har grundläggande förståelse för svensk ekonomi så borde det bli solklart att det är omöjligt att göra en budget som innefattar alla dessa förslag. 

Finns inte en chans i världen.

Antingen skulle F! om de hade makten, behöva höja skatterna mer än något land i världen någonsin har skådat eller så skulle vi magiskt behöva 3ggr mer skatteintäkter än vi har idag. Kanske trolla funkar?

Nej men mer realistiskt är att de får kasta förslagen i papperskorgen och ta fram förslag som kan rymmas inom en vanlig statsbudget.

• Bejje
    themia skrev 2017-08-31 08:55:45 följande:
    Du menar alltså att du inte accepterar folk som har en annan åsikt än du?
    Nu är det inte min sak att svara på egentligen, men jag gör det ändå.

Jag umgås med folk av alla möjliga åsikter, även politiskt, men någonstans drar man en gräns.

Den gränsen går t.ex. vid F!, inte heller skulle jag umgås med vänsteraktivister. Jag må vara sansad av mig även om jag pratar med en meningsmotståndare, men vänsteraktivister tål jag inte.

Inte heller tål jag människor som tycker att våld och förstörelse är rättfärdigat inom politiken. T.ex. alla de som medverkar till att riva ner och förstöra SD's kampanjmaterial eller de som tycker att det är OK att kasta sten eller slå ner Sverigedemokrater eller för den delen vilket parti som helst.
Svar på tråden Bröt ni bekanskapen när ni fick veta att era vänner röstade på Feministiskt initiativ ? I så fall Varför?