• Alex15

Vad skiljer PMS symtom från graviditetssymtom?

OBS FÖR ÄCKLIG BILD LITE LÄNGRE NER!

Hej!

Väntar nu på min mens som ska komma om fyra dagar. Vi har kört oskyddat och gjort det under tiden jag varit fertil och haft ägglossning.Jag fattar inte. Jag som brukar vara så tålmodig och kunna vänta kan inte vänta. Det är som om jag befinner mig i väntans tider. SKIT JOBBIGT!

Jag försöker verkligen inte tänka på det så mycket och jag försöker tänka på mg själv som jag var förra månaden dvs jag utgår inte från att jag är gravid.

Jag har dock känt att det varit annorlunda den här månaden men jag vet inte heller om det är för att jag tänker så noga på allt jag känner.

Symtom:

Jag brukar få 1-2 finnar innan mens. Nu har jag kanske 20 st och de är flammiga och röda och gör sjukt ont. Fått mycket på halsen och på bröstkorgen. 

Molande värk i livmodern och känns som mina äggstockar ska sprängas. 

Har sån smärta i korsryggen och höfterna.

Sjukt konstiga flytningar  - ska de se ut så när man är gravid?

Svullen så in i sjutton. Känner mig fet och känns som jag har gått upp 10 kg. Tittar man i spegeln ser man hur min platta mage skjuter utåt.

Har varit dålig i magen. Gasig och bubblig. 

KONSTIGT NOG är jag inte aggressiv eller ledsen den här gången vilket jag ALLTID brukar vara när jag ska ha mens. Jag känner mig OK bara. Typ glad. Vågar man tro det?

Köpte mig en burk pickles vilket jag aldrig äter. Så jag mumsar på dessa.

Sugen på mat.

Här kommer en äcklig bild då men måste ju visa er då jag inte haft sånna flytningar innan. Typ gryniga, vita, konstiga flytningar. Någon som varit gravid och haft sånna?

TACK för alla svar!

• Svar på tråden Vad skiljer PMS symtom från graviditetssymtom?
  • Jag är bara jag

Kan bara prata för mig själv. En tydlig skillnad mellan pms och gravsymptom är att jag inte har ömma bröst som gravid. I vanliga fall efter äl fick jag alltid ömma bröst en vecka senare och det var så jag visste under alla år vi försökte att det skitit sig återigen. Molvärk har jag också bara som gravid. Aldrig haft flytningar vare sig efter äl eller som gravid. Gryniga kan dock vara svamp så håll koll.

• Anonym (Senare)

För mig kom grav symtomen mycket senare. Kroppen var helt "tyst" mellan ÄL ovh bim istället för den vanliga pmsen. Lika för alla tre graviditeterna.

• Jooosen
    Jag är bara jag skrev 2017-08-30 21:04:46 följande:

Kan bara prata för mig själv. En tydlig skillnad mellan pms och gravsymptom är att jag inte har ömma bröst som gravid. I vanliga fall efter äl fick jag alltid ömma bröst en vecka senare och det var så jag visste under alla år vi försökte att det skitit sig återigen. Molvärk har jag också bara som gravid. Aldrig haft flytningar vare sig efter äl eller som gravid. Gryniga kan dock vara svamp så håll koll.

Åh det är just det

Som gör att ja återigen fattar att det inte tagit sig. Ömma bröst jämt på äl+6-7.... önsketänkande när man tror att det kanske tagit sig ändå men har aldrig hänt :(
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vad skiljer PMS symtom från graviditetssymtom?