• nihka

Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?

Nej. Det privata sköter man privat.

• nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-05-31 21:05:17 följande:
    Du får lika många individuella svar som individuella ställen du frågar.

Har du tid med det i ditt liv eller prioriterar du viktigare saker?
    Fast det kommer inte vara någon anläggning som svarar ja på att det är ok med intimrakning, eller någon rakning för den delen offentligt i duschen.
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-06-01 13:08:47 följande:
    Äntligen någon som är lite laid back här i tråden! : )
    Jag skulle inte vilja kalla det "laid back" utan egoistisk eftersom man tycker det är OK att bryta de (trivsel)regler som finns.

Vilka andra regler tycker du att man inte behöver respektera?
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-06-01 13:21:38 följande:
    Regler överlag som är onödiga eller klåfingriga i folks vardag.

Dansförbudet var ett sådant som precis är bortröstat 
    Jag visste inte att det någonsin har varit uttalat förbjudet att dansa i offentliga duschar.

Är det inte risk för halka och i synnerhet om man samtidigt försöker raka fittan?
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-06-01 13:35:10 följande:
    Kanske. Hur gör du?
    Håller mig till trivselreglerna och förväntar mig att andra också gör det. Kan även hjälpa folk på traven genom att be personalen säga till personer med mindre folkvett som när en idiot satt i bubbelpoolen med en glass.
  • nihka
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-01 14:51:46 följande:
    Kan det vara p.g.a risk för att skära sig så det blöder och att folk kan ha blodsmittor utan att veta om det? Eller att folk glömmer kvar rakhyvlar? Eller att folk kan ha med sig gamla använda rakhyvlar fulla med bakterier? Obs! Gissar bara. Om det nu är tillåtet enligt chefen här. JAG har INTE problem med om folk vill raka sig i allmän dusch.  
    Alla goda anledningar förutom allmän hänsyn att man sköter sitt privata hemma.
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-06-01 16:18:47 följande:
    Finns det uttryckliga regler är det en god ide följa de, annars får man använda sitt sunda förnuft 
    Det finns sällan "uttryckliga" regler eftersom listan skulle bli för lång utan uttrycks ofta något i stil med "Respektera och visa andra besökare hänsyn".

I min värld ingår eller snarare utgår rakning dels under ovanstående regel och dels av sunt förnuft.

• nihka
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-04 13:26:51 följande:

Ja, nu är det snart 2024 och det går sannerligen bra att raka fittan i offentlig dusch.

Jag brukar dra fram en bänk där vi samlas vi ett gäng som tittar på och kommenterar. Det är ju ändå snart 2024.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-21 22:18:03 följande:

Senast idag var jag med om att en snöt sig i offentliga duschen.

Ingen reagerade.

Att snyta sig i duschen kräver inga vassa verktyg som kasseras på plats eller kan glömmas kvar i duschen och som barn kan skada sig på. Av samma orsak får man inte ha med glasflaskor in på badet.
  • nihka
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-21 22:41:16 följande:
    Ok, så det är själva rakhyveln som är problemet?
    Inte enbart, men en del.
Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?