• Anonym (Gillette.)

Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?

Vad tycker ni?

Är det ok att raka fittan i duschen på gymmet eller i simhallen när andra kan se vad man gör?

• Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?
  • Anonym (En undring)
    Anonym (Epic F) skrev 2023-06-03 23:56:45 följande:

Vems fitta gäller ämnet? Det framgår inte i TS. Att bara gå fram och börja raka främlingar brukar sällan mottas positivt. Stor egen erfarenhet.

Frågan är om det är ok eller inte ok att som kvinna raka sin fitta i en offentlig dusch.

Kan exempelvis vara på gymmet eller i simhallen.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-04 00:39:16 följande:
    Ursäkta? Har du ens läst mina inlägg? Jag tycker nog att jag vrider och vänder på både det ena och det andra
     Det är ju du som anklagar mig för att glida iväg från ämnet - eller det du frågade om. Jag har bemött andra skribenter också angående det ena och det andra. Väldigt orättvis anklagelse. Tycker nog att jag är en av de i tråden som varit mest reflekterande och tagit upp först infallsvinklar. Så nej, du har fel. Det där tar jag inte.
    OK så du hade tagit upp samma sak, citerat ett 5 år gammalt inlägg från just mig och hoppats på ett reflekterande svar även om jag aldrig börjat ifrågasätta någonting här i kväll?
  • Anonym (Fråga?)
    Anonym (Mella) skrev 2023-06-04 00:42:55 följande:
    Det ser ut som de gillar att prata om ämnet ja, men jag fattade dig som att du med din spekulation menade att de inte öppet är män.
    Både och. En del är öppna med att de är män, andra har valt mer neutrala namn och någon eller några låtsas kanske vara kvinnor. Jag har inte skrivit att det bara är det senare. Och det står väl dig fritt att läsa själv och bilda dig en egen uppfattning om folk som skriver här, deras könstillhörighet och syfte med att skriva. Jag skrev vad jag tror men jag är inte anställd som recensent och har ingen skyldighet att leverera nån sorts heltäckande kort-recension av hela tråden. Jag tror att intresset för att diskutera intimrakning är större än för att diskutera fotfilning i första hand för att somliga män tänder på det förstnämnda. Jag kan ha fel. Jag har inte sagt att det bara gäller män som eventuellt låtsas vara kvinnor. Lite får du tänka själv och dra egna slutsatser. Jag är inte din förskolepedagog. 
  • Anonym (Fråga?)
    Anonym (Mella) skrev 2023-06-04 00:48:14 följande:
    OK så du hade tagit upp samma sak, citerat ett 5 år gammalt inlägg från just mig och hoppats på ett reflekterande svar även om jag aldrig börjat ifrågasätta någonting här i kväll?
    Jag väntade mig inte ett reflekterande svar på just det, nej. Jag bara uttryckte en åsikt. Sen är det upp till dig vad du gör eller inte gör. Om du får ifrågasätta sånt jag skrivit kan väl jag göra samma sak. Lite OT av mig kanske, vi pratade inte om just "ollning", det stämmer. Men jag lättade mitt hjärta ändå. Är det nåt problem eller? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fråga?)
    Anonym (Mella) skrev 2023-06-04 00:42:55 följande:
    Det ser ut som de gillar att prata om ämnet ja, men jag fattade dig som att du med din spekulation menade att de inte öppet är män.
    Vi har även en hel del män i tråden som klagar och gnäller både angående kvinnors intimrakning i allmän dusch samt intimrakning inne på herrarnas. Vi har kommentarer som "usch", "äckligt", "då kan man lika gärna bajsa i duschen" osv. Till och med rasistiska tillmälen om "trångbodda invandrare som saknar vett och etikett". Från män. Somliga icke anonyma, registrerade manliga användare. Så att det skulle vara specifikt kvinnor som klagar i tråden håller jag inte med om. 
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-03 17:41:29 följande:

Notera att inlägg är borta. Och personen som skrivit inlägget är plötsligt frånvarande. Vad kan det bero på? Kanske har någon anmält och personen har blivit soäpärrad ett dygn? Kanske var det så att personen som ställde nyfikna frågor om okända kvinnors intimrakning, som utgav sig för att vara kvinna, egentligen var man, månne? En tanke bara... 

Exakt så. Personen ifråga skrev hen visst tänker på barnen i simhallarnas och gymmens gemensamma duschutrymmen. Intensivt. Tanken slår mig någon tolkade posten som antydan till pedofili tankar? Anmälde därför inlägget till moderator? 
    Personligen associerade jag inte just så men förstår ikväll uttryckssättet kunde tolkas på det viset.

• Anonym (Mella)
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-04 00:52:40 följande:
    Både och. En del är öppna med att de är män, andra har valt mer neutrala namn och någon eller några låtsas kanske vara kvinnor. Jag har inte skrivit att det bara är det senare. Och det står väl dig fritt att läsa själv och bilda dig en egen uppfattning om folk som skriver här, deras könstillhörighet och syfte med att skriva. Jag skrev vad jag tror men jag är inte anställd som recensent och har ingen skyldighet att leverera nån sorts heltäckande kort-recension av hela tråden. Jag tror att intresset för att diskutera intimrakning är större än för att diskutera fotfilning i första hand för att somliga män tänder på det förstnämnda. Jag kan ha fel. Jag har inte sagt att det bara gäller män som eventuellt låtsas vara kvinnor. Lite får du tänka själv och dra egna slutsatser. Jag är inte din förskolepedagog. 
    Ja tråden kan möjligen innehålla alla de slags skribenter. Men nu gällde det väl just de svaren som du anser höll tråden igång och vad du svarade på just det. Och även vad de inläggen innehåller. Jag svarar på vad du skriver och inte vad du tycker att jag ska tänka att du menar.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-04 00:56:42 följande:
    Jag väntade mig inte ett reflekterande svar på just det, nej. Jag bara uttryckte en åsikt. Sen är det upp till dig vad du gör eller inte gör. Om du får ifrågasätta sånt jag skrivit kan väl jag göra samma sak. Lite OT av mig kanske, vi pratade inte om just "ollning", det stämmer. Men jag lättade mitt hjärta ändå. Är det nåt problem eller? 
    Och nu ifrågasätter jag varför du väljer att leta upp och reflektera över något jättegammalt som just jag skrivit, i samma veva som vi diskuterar en helt annan sak.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Fråga?) skrev 2023-06-04 01:15:50 följande:
    Vi har även en hel del män i tråden som klagar och gnäller både angående kvinnors intimrakning i allmän dusch samt intimrakning inne på herrarnas. Vi har kommentarer som "usch", "äckligt", "då kan man lika gärna bajsa i duschen" osv. Till och med rasistiska tillmälen om "trångbodda invandrare som saknar vett och etikett". Från män. Somliga icke anonyma, registrerade manliga användare. Så att det skulle vara specifikt kvinnor som klagar i tråden håller jag inte med om. 
    Men då är det ju jättebra att ingen skrev att det är specifikt kvinnor som klagar i tråden.
Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?