Inlägg från: Queennr1 |Visa alla inlägg
  • Queennr1

flaggkonstverket

Jag kunde komma på många intressanta tolkningar av konstverket. Tyckte det var bra.

Sen är det ju så att jag iof inte ens skulle bry mig om man ens torkade arslet med svenska flaggan.

Dyrkar inte döda föremål och vad mig anbelangar får man göra vad man vill med "heliga" föremål. Bränn hur mycket flaggor, biblar och koraner man vill. Inte värre än att kasta en upplaga av Aftonbladet eller ett par gamla gardiner i brasan.

Som sagt. Döda ting utan egenvärde.

• Queennr1
    absalon skrev 2017-08-31 10:39:44 följande:

Ditt problem är att en förkrossande majoritet inte tycker som du. Om du på offentlig plats använder svenska flaggan som du beskriver i ditt käcka inlägg, så riskerar du faktiskt åtal och straff.

Vilket förmodligen korrigerar ditt beteende, eller hur?

Att folk har avvikande åsikt är inget som helst problem för mig. Situationen kommer heller aldrig uppkomma, eftersom jag är helt oengagerad i flaggan och således inte har något behov av att använda den som statement i publika sammanhang.
  • Queennr1

Min egen tolkning av konstverket var förövrigt en slokande sorgsen flagga, tyngd av världens elände och neddragen av Sverigefientliga krafter som drar dess namn i smutsen.

Svar på tråden flaggkonstverket