• Jfja

Bästa snackset/tillbehör för en perfekt hemmakväll?

Ge allt. Inte nyttiga grejer. Utan chips, godis, snittar (någon som har recept??) minipizzor, frukt, nutella, ost och kex osv?? vad serverar ni??

Vill ge min sambo uppskattning så vill inte bara servera ostbågar i en blå plastskål haha. Snälla hjälp mig få till den perfekta kvällen framför vår favoritserie med täcke å kuddar i soffan :D

• Svar på tråden Bästa snackset/tillbehör för en perfekt hemmakväll?
  • Carambolan

Halvvarm kladdkaka med riktigt god vaniljglass till

• Anonym (Mums)

Ottoglass med hemmagjord chokladsås, varma hallon, kokos och något kex.

I matväg nachos i ugn eller quesadillas. Googla recept.

• EnAnonumius
    Jfja skrev 2017-08-31 15:37:36 följande:
    Ge allt. Inte nyttiga grejer. Utan chips, godis, snittar (någon som har recept??) minipizzor, frukt, nutella, ost och kex osv?? vad serverar ni??
    Vill ge min sambo uppskattning så vill inte bara servera ostbågar i en blå plastskål haha. Snälla hjälp mig få till den perfekta kvällen framför vår favoritserie med täcke å kuddar i soffan :D
    Så du räknar frukt och ost som onyttiga "grejor"?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Smarrigt)
    Anonym (Mums) skrev 2017-08-31 20:58:52 följande:

Ottoglass med hemmagjord chokladsås, varma hallon, kokos och något kex.

I matväg nachos i ugn eller quesadillas. Googla recept.

Ja Ottoglass är gott!
  • Anonym (Smarrigt)

Lite blandade korvar och skinkor och ostar från delikatessdisken med ett passande vin till.

Vet inte om det kan räknas som snacks, men rösti med gräddfil, stenbitsrom/löjrom och rödlök. Slurp!

• Anonym (Bea)

En god drink med salta nötter och gröna oliver till.
    Quesadillas (lätta att äta i soffan)
    Ostbricka och gott vin

• Tarzaan34

Köp onionrings, mozzarellastick och liknande, stek eller fritera det och servera med någon god dip som ni tycker om, extremt gott och mysigt du kan också göra dessa sakerna själv hemma, lite mer jobb men ännu godare! Sök bara på recept

• Tow2Mater

Gillar ni starkt, halvera ett gäng jalapenos (ta ur membran och kärnor) och fyll dem med valfri sort crème cheese. Linda en skiva bacon runt varje och grädda i ugn 20 minuter. Blir mums.

• oOOo  oOOo
    Tow2Mater skrev 2017-09-01 16:46:23 följande:
    Gillar ni starkt, halvera ett gäng jalapenos (ta ur membran och kärnor) och fyll dem med valfri sort crème cheese. Linda en skiva bacon runt varje och grädda i ugn 20 minuter. Blir mums.
    Låter gott. Skall testas
  • Palestrina
    Jfja skrev 2017-08-31 15:37:36 följande:

Hämtsushi från ett bra ställe och favoritölen. Portvin och chips. Haegen-Dasz.

Fast det beror ju på vad hen gillar. Ovanstående är perfekt för mig. Du känner din sambo och vet förstås vad hen föredrar att knapra på.
  • Lyckan 382

Ölkorv
    Parmaskinka
    Ost och kex
    Oliver
    Melon
    Avokado
    Brietårta
    Romsnittar

Bubbel eller god drink att dricka

Svar på tråden Bästa snackset/tillbehör för en perfekt hemmakväll?