• Entropi

någon mening?

Hej!
    Håller det kort.
    Jag är en kille på 30 med fru och två barn. På jobb finns där en tjej som är helt underbar smart, rolig, trevlig och vacker på 26 år.
    Innan moralpaniken börjar så ska jag inte vara otrogen. Men jag hade velat skicka en bukett blommor med ett litet trevligt kort som där står hur fantastisk hon är. Anonymt då.
    Men är det lönt? Eftersom jag vet att det aldrig kan bli något?
    Och hade ni tjejer velat få blommor anonymt? Hon är ofta ledsen och pressad på jobb och jag vill bara att hon ska bli glad.
    Tacksam för tips.

• Svar på tråden någon mening?
  • Anonym (Kvinna)

Är det lönt? Frågar du. För att det aldrig kan bli nåt och du ska vara anonym.

Om du vill skicka blommorna bara för att göra henne glad så är det såklart lönt det om hon blir glad. Du får såklart ingen ära för den sakens skull, men det borde inte göra någon skillnad om du menar att du "bara" vill att hon ska bli glad. Om du tänker att du ska få cred för gesten är inte anonyma blommor vägen att gå.

Jag vet inte om jag skulle bli mer glad eller typ orolig om jag skulle få blommor med "du är fantastisk" eller nåt likande skrivet. Skulle kännas lite creepy faktiskt. Men om det stod nåt i stil med "Jag har märkt att du haft en tuff period. Hang in there" skulle jag bara bli jätteglad och rörd.

• Carambolan

Jag fick nyligen en anonym gåva. Inte blommor men något liknande. Det kändes bara creepy.

• Entropi

Tack för svaret.
    Jag vill verkligen undvika "creepy" vibben och bara göra henne glad och förgylla en tråkig vardag.
    Så jag ska nog skriva något i stil med det du sa.

• Carambolan

Vill du verkligen bara göra henne glad tycker jag att du dels ska skippa det anonyma och dels skippa gåvor som tydligt associeras till raggning. Köp istället en påse godis och gå fram till henne på jobbet och säg att hon verkat lite stressad på sistone, att hon gör ett bra jobb och att du gärna hjälper till om det finns något hon behöver hjälp med.

• Anonym (Lustigkurre)

Du vill bara göra henne glad... mmmm eller hur?
    Du kan väl fråga frugan vad hon tycker om det? Om du bara vill göra kollegan  glad borde hon ju bara bli glad och stolt över dig eller hur? Tänk vad snällt och omtänksamt av dig.

• Bondi
    Entropi skrev 2017-09-02 16:09:52 följande:

Hej!

Håller det kort.

Jag är en kille på 30 med fru och två barn. På jobb finns där en tjej som är helt underbar smart, rolig, trevlig och vacker på 26 år.

Innan moralpaniken börjar så ska jag inte vara otrogen. Men jag hade velat skicka en bukett blommor med ett litet trevligt kort som där står hur fantastisk hon är. Anonymt då.

Men är det lönt? Eftersom jag vet att det aldrig kan bli något?

Och hade ni tjejer velat få blommor anonymt? Hon är ofta ledsen och pressad på jobb och jag vill bara att hon ska bli glad.

Tacksam för tips.

Idiotiskt...kan inte leda till någonting bra alls så lägg ner direkt..
  • Anonym (Lustigkurre)
    Bondi skrev 2017-09-03 01:44:39 följande:
    Idiotiskt...kan inte leda till någonting bra alls så lägg ner direkt..
    Jag tror det är precis vad TS vill att det ska leda till, han vill bara inte erkänna det för sig själv och intalar sig att han bara vill göra henne glad....snart kommer han intala sig själv att han bara gör frugan och barnen glada genom att knulla kollegan, för en nyknullad man är en glad man och en glad man är en bra partner och pappa. Tänk bara vad glad kollegan kommer bli av att få stock regelbundet, win-win för alla ju Flört
  • Anonym (dream on)

Nej inga anonyma blommor. Fick en röd ros på jobbet, komplimanger och oombedd axelmassage av kollega som tyckte jag behövde uppmuntras mitt i all stress. Väldigt obehagligt och för intimt, i mitt tycke. Du är uppenbart attraherad så då är det bättre att du håller dig borta. Hon blir ju knappast muntrare av att en gift man börjar uppvakta henne också. Är du verkligen oroad över hennes mående på jobbet är kanske ett diskret samtal med chefen om din oro för din kollega vore bättre? Just nu hittar din hjärna på sätt för er att få vara nära.

• Anonym (Konstig)

Vad konstigt du formulerar dig och konstig information du delar med dig av när du menar att du bara vill göra en kollega glad.

Jag tycker du ska fundera över vad det beror på, eller om du vet så kanske du ska öva på att ljuga lite bättre, speciellt när det är främlingar du ljuger för eftersom vi bara känner till det du skriver.

• Anonym (Fråga frun)

Ett tips är att fråga frun vad hon tycker du ska göra...

Samt att fundera på hur det hade känts för dig om hon skickade blommor till en man på sitt jobb.

• Anonym (nej nej)

Om jag fick anonyma blommor skulle jag tycka det var riktigt obehagligt! så nej, gör inte så!
     inte oanyma heller!

Du ska inte skicka något som helst eller ge henne något alls. Varför ska du uppvakta en kvinna när du inte ska vara ihop med henne? Du ljuger för dig själv och oss. Du hoppas det ska leda till något och du är en fel tyg som tror du ska gå komma innanför rosorna på henne genom att uppvakta men du har redan en partner!

• Anonym (nej nej)
    Anonym (nej nej) skrev 2017-09-03 19:03:03 följande:

Om jag fick anonyma blommor skulle jag tycka det var riktigt obehagligt! så nej, gör inte så!
     inte oanyma heller!

Du ska inte skicka något som helst eller ge henne något alls. Varför ska du uppvakta en kvinna när du inte ska vara ihop med henne? Du ljuger för dig själv och oss. Du hoppas det ska leda till något och du är en fel tyg som tror du ska gå komma innanför rosorna på henne genom att uppvakta men du har redan en partner!

innanför trosorna, skulle det stå!
  • Entropi

Oj vad folk retar upp sig här. Lugna ner er, jag ska inte göra något dumt. Herrejävlar..

• Anonym (dream on)
    Entropi skrev 2017-09-03 20:37:18 följande:

Oj vad folk retar upp sig här. Lugna ner er, jag ska inte göra något dumt. Herrejävlar..

Hade du väntat dig något annat? Egentligen? Se det som att vi bara vill vädja till ditt sunda förnuft och värna din familj.
  • Anonym (Lustigkurre)
    Entropi skrev 2017-09-03 20:37:18 följande:

Förstår att det inte är vad du ville höra, se det som ett litet smakprov på hur din sambo kommer se det.
  • Anonym (noppi)

Nej, det vore creepy som fan. Och varför valde du att lägga tråden i forumdelen otrohet om du inte någonstans tänkte att det kunde leda till mer?

Svar på tråden någon mening?