Kortärmat eller linne till barn på sommaren?
Vår skrutt bli ett år snart och nu undrar jag om ni använder kortärmat eller linne till era små på sommaren. (ska beställa kläder) Lätt att bränna axlar i linne tänkte jag eller?
Vår skrutt bli ett år snart och nu undrar jag om ni använder kortärmat eller linne till era små på sommaren. (ska beställa kläder) Lätt att bränna axlar i linne tänkte jag eller?
sonen är tre år och använder inte linne just pga brännrisken.
Ja det är definitivt lätt att bränna axlarna, ett par t-shirtar är bra, när det är riktigt soligt är det kanon för dem att ha på badstranden också. Men det hindrar ju inte att ett linne kan få åka på nån gång då och då.
Alma har än idag aldrig linne på sommaren (ska fylla 6 år). Hon är rödhårig o jag är jätterädd att hon ska bränna sig.
Så här har det alltid varit solskydd + kortärmat (eller ibland tunn långärmad) som gällt.
förstår faktiskt inte vittsen med lline til bebisar/småbarn.....
nä dåså.....blir kortärmat
Sonen hade nåt linne i somras men oftast t-shirt. Han var oftast i skuggan och lekte så han brände sej aldrig.
Helst ska du ju ha långärmat men om man smörjer in och låter dom vara mest i skuggan går det väl bra med t-shirt el linne, t-shirt är nog bäst.
dottra min avskyr t-shirt. Hon använder linne lr armlösa klänningar o sånt, men vi är noga med att smörja, även om det har hänt att hon bränner sig.. Även när hon var liten (6månader när hennes första somar inträffade) och då satte jag på t-shirts men jag vet inte.. Hon har aldrig velat ha.. tycker de sitter åt för mycket i halsen säger hon nu när hon e äldre men ändå.. vanliga tröjor går bra.. men här kör vi med linne sommartider :)
Inte linne så tidigt, och gärna tunna långärmade blusar och tunna långbyxor. Försök skydda så mycket mot solen som möjligt.
min dotter tycker inte om shorts t-shirt precis jätte mycket, hon använder klänningar ärmlösa så det är bara att smörja in....
förra sommaren då sonen fyllde 1 hade jag både linnen och t-shirts. var det riktigt varmt och soligt hade jag t-shirt och hade jag linne så var jag noga med att smörja in honom. finns ju speciell på apoteket man kan köpa som inte ska vara skadlig för barn. men dom ska ju heller inte vistas så mycket i solen ändå när dom är så små. man får försöka hålla dom i skuggan mycket också.
Vi har bara t-shirt och tunna långärmade tröjor till vår son. Jag är själv en sån som inte kan gå ut i solen utan att bli röd som en kräfta och får brännblåsor och soleksem lätt som en plätt så jag vågar inte släppa ut min son med bar hud i solen. I somras när han var 1 år smörjde jag honom från topp till tå med solskydd och sen var det t-shirt/långärmat och hatt som gällde. (på mig med)