youmakemesmile skrev 2017-09-09 21:44:39 följande:
Är precis som om karlar tror att barnen föds bara några veckor efter att man börjar försöka. Pratade också lite med sambon om det igår. Och kände av om han verkligen va redo att börja i april. Och han verkade säker på att han ville det. Sen finns det säkert saker som kan ändras, men sånt kan man aldrig vara beredd på. Just nu utgår jag från att vi startar i April :)
Tycker det låter som en bra plan att plocka ut den i november. Finns ju mer tillfälliga skydd att använda sig av, som kondom. Och då kan man sätta lite "krav" på killen om han inte vill börja försöka får han skaffa skyddet ;)
Vår ekonomi ser väl ut som att vi klarar oss. Vi lever inte snålt och köper den mat vi vill ha :) Jag arbetar 75% som undersköterska, så min lön är väl inte den bästa. Men trivs verkligen med jobbet. Sen har vi pengar sparade så det är inga problem ekonomisk. Sen är vi lite bortskämda med att nästan alla stora dyra saker redan är fixade. Min syster har vagn och allt från min systerson som bara står och väntar på mig ;) Min systerson sa även här för någon vecka sen att han ville ha en kusin ;) vi bor i en trea på 80kvm, så rum för att bilda familj finns redan :) Hur ser eran situation ut?
Haha ja eller hur! De har så dålig insikt i det hela, blir väl annorlunda när de själv är sugna på barn får vi hoppas ;)
Va skönt att ni kunde ha ett sånt snack och att han ger tydliga besked!! Det skulle jag också behöva...
Ja eller hur, i november får faktiskt han ta ansvar för den biten om det nu är så att han inte vill bli pappa :) Jag tycker ju i och för sig inte att det är så mysigt med kondom, men vem gör det hehe. Det gör för ont att sätta in en ny spiral, jag gör det inte för bara några månaders skull!
Roligt att du trivs på jobbet, det är underbart att få jobba med människor. Och så bra att ni kommer få massa grejer av din syster sen, där sparar man ju in massa pengar :D Får ni vagn av dem eller har ni tänkt köpa själva?
Så bra för er att ni redan har gott om utrymme för en liten, 80 kvm är ju stort! :)
Jag jobbar heltid, har väl en bra inkomst med tanke på min ålder och att det inte var så länge sedan jag studerade. Jag jobbar också med människor, dock inte på ett vårdande sätt. Jag vågar inte avslöja mer här för jag är rädd att jag då inte längre är anonym utifall att fel person läser ;) Har nyss bytt jobb, eller är tjänstledig från min ordinarie tjänst för att jobba i projektform ett tag. Skulle vara skönt att gå direkt från projektet till mammaledighet men det kommer tyvärr inte bli så med vår planering :/
Vi bor i en 2:a, ca 70 kvm. Har inga problem att få det att gå runt, men sambon upplever att det är tight nu när han pluggar. Men vi klarar oss gott och väl, jag lägger undan flera tusen varje månad för framtiden osv :)
Skulle dock önska att jag hade en lite större buffert för att kunna köpa eget boende snart.
Hoppas du haft en skön helg :)