Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

Stora sprut

Mycket trams i tråden. Ingen som sprutar matskedar över huvud taget. 3-5 milliliter, d.v.s upp till en tesked. Ungefär lika många sammandragningar varje gång, fast med olika intensitet. 

Om man ska blunda för faktumet att det är ytterligare en av forumets trolltrådar kan det möjligtvis vara lite jobbigt när sprutar riktigt långt och okontrollerat i fel miljö. 

• Elefantmannen2
    Mike08 skrev 2017-09-04 14:26:01 följande:
    En tsk?? Antingen har du jävligt taskigt sprut eller så har jag ett jävligt stort sprut. Om jag inte har kommit på någon dag så sprutar jag bra mycket mer en 1tsk. Kommer jag däremot 2ggr i rad så blir det såklart mindre, men fortfarande mer en 1tsk. Tror inte det finns något facit på hur mycket. Vi alla är olika.

Exakt. Det skiljer ganska mycket. Mellan 3 och 5 ml skiljer 67%. 
    Det handlar inte om min uppfattning utan kliniska test på tusentals personer. 

Klart att du, precis som varenda person på forumet, är helt unik, utanför alla kurvor någonsin och sprutar ett par deciliter. Testa att spruta i ett provrör nästa gång och mät själv. 

• Elefantmannen2

Det är rätt kul ändå.

Om någon säger att de sprutar en deciliter tror folk på det, känner igen det och kommenterar. 

Om någon skulle påstå att de är  30 - 40 meter långa skulle varenda själ påstå att skribenten ljög så de travade. Liknelsen är relevant. Normalt är 3-5 ml på ett sprut, en tjugondel av en deciliter. 1,80 * 20 = 36.

Svar på tråden Stora sprut