• Anonym (Ts)

Missfärgade trosor?

Har haft problem med mina trosor så länge jag kan minnas. Det blir alltid missfärgningar när flytningarna har varit i trosan. Känns ju inte superkul att behöva gå runt med trosskydd hela tiden(gör aldrig det).

Har inga onormala flytningar enligt gynekologen.

Spelar ingen roll vilken färg trosorna är i heller, i mörka trosor blir det gul/orange/vitt, och i ljusa trosor blir det också missfärgat.

Byter trosor varje dag.

Vad gör ni åt problemet och varför är det så?

Tips uppskattas.

• Svar på tråden Missfärgade trosor?
  • Anonym (Äsch)

Äsch, så blir det. Det är syran i flytningarna som gör det (har jag för mig). Jag bryr mig inte. Köper nya trosor när jag tycker de börjar se alltför bedrövliga ut.

• Anonym (Flytta)

Va är detta vanligt? Jag har extremt sällan flytningar, kommer inte ens ihåg sist.

• Anonym (Äsch)
    Anonym (Flytta) skrev 2017-09-03 19:31:54 följande:

Va är detta vanligt? Jag har extremt sällan flytningar, kommer inte ens ihåg sist.

Skönt! Eller ja, jag är så van vid mina att jag knappt ens tänker på dem. Men ändå!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Äsch) skrev 2017-09-03 19:29:43 följande:

Äsch, så blir det. Det är syran i flytningarna som gör det (har jag för mig). Jag bryr mig inte. Köper nya trosor när jag tycker de börjar se alltför bedrövliga ut.

Aha okej!
  • Anonym (Jag också)

Jag har inte ett enda par svarta trosor som inte har missfärgning i grenen. Frågade min barnmorska om det och hon hade ingen aning. Jag har inte onormalt mycket flytningar och inga bekymmer överhuvudtaget. Men jag märkte att det blev rejält mycket mer fläckar om jag hade mens och det läckte lite. Som att blodet förstörde färgen.

Det blir fult, men jag är inte orolig det minsta. :)

• Anonym (Samma här)

Alla mina mörka trosor blir missfärgade efter en tid och jag har inte ens särskilt mycket flytningar. Precis som nån skrev ovan beror det på pH-värdet i underlivet som verkar bleka ut tygfärgen. Tråkigt men inte så mycket att göra något åt.

• Fru Darcy

Det är ju helt otroligt att vi kan bleka trosor med våra flytningar Inte konstigt att en del killar räds att slicka oss :-P

• Anonym (I)
    Anonym (Flytta) skrev 2017-09-03 19:31:54 följande:

Jag undrar också.

Jag har aldrig haft liknande problem med trosor.
  • Anonym (samma)

Jag har exakt samma problem och har kopplat samman det med flytningar. Det är ibland irriterande men ingenting jag egentligen störs av. (Har vid något fall, när det var snygga svarta trosor, som blev blekta direkt, målat i dem med svart tuschpenna efter tvätt.)

Svar på tråden Missfärgade trosor?