• Anonym (Kille 22)

Deprimerad, onanerar mer och mår sämre?

Hej.

Jag har ett litet problem, eller stort problem skulle jag nog vilja säga.. Det är nämligen så att jag är allmänt nere och deprimerad (har varit det under en lång period) och jag har nu märkt att ju mer nere jag är ju mer onanerar jag (händer ibland att jag onanerar 3-5 gånger om dagen). Det har blivit lite att jag flytt från alla deppiga tankar och onanerat för att må bättre, för in the end så är det ju skönt liksom.. Men nu känns det som att det blivit ett slags beroende och det påverkar mig negativt både fysiskt och psykiskt (svårt att bli 100% hård, svårt att komma när jag har sex osv). Jag vet ju att det är något som jag måste sluta med, eller iallafall trappa ner på rejält, har försökt några gånger men så fort ångesten kommer så trillar jag väldigt lätt tillbaka. Skönt för stunden men efteråt så mår jag ännu sämre..  Försöker verkligen hålla tankarna på andra saker, blockerat porrsidor osv men fan, inget funkar.. Någon som har några tips att hålla sig borta från denna skit? Är väldigt desperat efter hjälp. 

• Svar på tråden Deprimerad, onanerar mer och mår sämre?
  • Anonym (.)

Kontakta slaa för att få hjälp med ditt missbruk. Sluta runka till porr.

• Anonym (känner igen det)

Du behöver fylla dagarna med andra aktiviteter.

Börja med att ta en lång promenad varje dag? Där försvinner en timme tid när du inte kan onanera. Börja träna, gruppträningspass tycker jag är roligast då finns redan ett tempo och övningar för hela kroppen + mycket söta tjejer att titta på. Mina egna favoriter är yoga och bodypump. Yogapassen är en plåga för kroppen i början, men avslappningen efter är paradiset.

Börja simma

Spelar du något instrument?

Hoppas något kan passa för dig.

• Anonym (G)
    Anonym (.) skrev 2017-09-04 08:44:44 följande:
    Kontakta slaa för att få hjälp med ditt missbruk. Sluta runka till porr.
    Håller med
Svar på tråden Deprimerad, onanerar mer och mår sämre?