• Stårschan

Två frågor om Hogwarts

Den här frågan är till er som har lite fantasi i kroppen, och kan tänka er att leka med tanken.

1 - Om du hade fått ett antagningsbrev från Hogwarts som elvaåring, hade du då velat gå där? Du hade som sagt bara fått träffa din familj på skolloven.

2 - Om din elvaåring hade fått ett antagningsbrev från Hogwarts, hade du varit OK med att skicka iväg barnet för att bo på internat de kommande 7 åren?

• Svar på tråden Två frågor om Hogwarts
  • Vixen90

1. YES!!!

2. YES!!!

Men jag är 27 och barnlös, så vad vet jag Känner bara spontant man inte kan tacka nej till Hogwarts!

• Carambolan

Absolut! Ja på båda!

• Griseknoen35

Min dotter blir 11 om 6 månader. För Hogwarts hade jag skickat henne till utan att ens tänka efter. Hade dock saknat henne massor.

Själv hade jag blivit helt galet lycklig som 11 åring och kommit in där. Alltså vem tusan skulle tacka nej?

• Meriall

1. Ja

2. Min 11åring har autism och hade inte klarat gå där utan personlig assistens. Men hade gått med på det ifall a, det gick att bota autismen med magi först eller b, jag eller pappan fick följa som personlig assistent. Då hade man ju kunnat lära sig lite/köpa lite magiska grejer också :P

• Stårschan

Vad säkra ni är! NU skulle jag ju vilja åka, men jag var väldigt inrutad och konservativ när jag var elva, och gillade inte alls förändringar, så jag vet inte om jag hade vågat åka. Men det beror ju förstås på om man hade läst böckerna innan eller inte. hade jag hunnit läsa dem så hade jag nog helt klart velat åka! Och jag hade släppt iväg barnen också, om än med lite tungt hjärta.

• LFF

1) Vete sjutton om jag hade vågat. Men jag hade absolut velat åka. 
    2) Absolut även om det varit jobbigt.

• enmamma

Absolut ja, men 12 åringen hade inte åkt utan sin mobil och full koll på vad som händer i riktiga världen. 9 åringen hade glatt stuckigt utan att fälla minsta tår.

• Stårschan
    enmamma skrev 2017-09-04 16:36:23 följande:

Absolut ja, men 12 åringen hade inte åkt utan sin mobil och full koll på vad som händer i riktiga världen. 9 åringen hade glatt stuckigt utan att fälla minsta tår.

Men elektronik fungerar inte på Hogwarts.

All those substitutes for magic Muggles use ? electricity, and computers and radar, and all those things ? they all go haywire around Hogwarts, there?s too much magic in the air.'

Goblet of Fire - pages 475-476 - Bloomsbury - chapter 28, The Madness of Mr Crouch

• mso

Jag hade åkt, utan tvekan.
    Men jag kan säga med lika stor säkerhet att jag inte hade släppt iväg mina barn.

Internatskolor när barnen är så små är enligt mig inte nyttigt. Min relation till mina föräldrar var redan dålig, så det hade inte skadat den ytterligare att vara borta från dem. Kanske hade det kunna göra den bättre. Den blev nämligen mycket bättre när jag flyttade hemifrån som 15åring.

Svar på tråden Två frågor om Hogwarts