• Anonym (Kaffedraken)

    Adopterade från Chile?

    Hej jag efterlyser andra adopterade från Chile. Själv är jag 35 år och adopterades som 3 månaders bebis. Har aldrig brytt mig så mycket om det men nu gjorde jag nyligen ett DNA-test för jag har alltid undrat om jag har indianskt påbrå. Fick då reda på att jag till 72% enligt DNA är native american dvs indian. Vilket jag tyckte var jättespännande. Dock var dessa 72% från nord och centralamerika. Men jag är ju från Chile... trodde att jag kanske härstammar lite från mapuche-indianerna som jag läst finns där. Men vet ju inte riktigt eftersom det inte finns nån information från min adoption egentligen förutom chilenska passet.


    Nu undrar jag om det finns någon annan adopterad från Chile med lite mer kunskap kring det här med mapucheindianer kanske eller som kanske har lite andra tips kring vad för slags indian jag kan vara. Är inte intresserad av att ta reda på så mycket om biologiska föräldrar eller så utan skulle bara vilja veta lite mer vad som är typiskt för indianer i Chile, om jag har några typiska indiandrag i mitt utseende eller ja sådana saker. Skulle också vara kul att få kontakt överhuvudtaget med andra adopterade från Chile. Har försökt att söka på internet om olika indianfolk, men skulle som sagt uppskatta nån bra sida där man kan läsa mer eller om någon av er här kanske har mer kunskap.

Svar på tråden Adopterade från Chile?