Skolkurator brutit tystnadsplikt??
Hej alla smarta fl:are.
I förra veckan fick jag veta av mitt barn att hens "bonusförälder" ringt och pratat med hens kurator. Jag visste inget om att detta skulle ske. Det är alltså inte min partner. Jag vet inte vad dom pratat om eller hur mycket information som lämnats ut.
Det är en ansträngd relation mellan mig och andra föräldern som det är och vi har svårt att kommunicera. Att en tredje part skall lägga sig är inte ok för mig.
Nu undrar jag om någon här vet om detta verkligen är ok ?? Jag har för mig att jag läst att skolan ej får lämna ut uppgifter utan tillstånd från båda vårdnadshavarna?
Jag skall ringa skolan men vill gärna ha lite mer kött på benen innan ...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-05 23:11
Pratat med andre föräldern och fått mera info nu angående vad för slags info som lämnats ut .
Magkänslan stämmer oftast .tyvärr.
Vidare vad som hänt kan ju fortsätta spekuleras i om det är så roligt. Kommer ändå inte hänga ut varesig barn eller vuxna .
Ni som är oroliga för kuratorn kan sova tryggt med vetskapen om att jag tänker prata med berörd och ge en chans till förklaring. Som med sjukvården.
Tack för alla relevanta idéer, råd och tips. De som endast vill skapa drama , får leta vidare med den lilla infon jag lagt ut här kan en tydligen koka ihop mycket fantasier.