• Anonym (Smygarn)

Hemlisar på messenger?

Hej, behöver eg inte dra hela bakgrunds storyn mer än att sambon vid flera tillfällen gått bakom ryggen på mig via chattar/sms/ osv, gått lååångt över gränsen där så att säga!

Nu en fråga, i samband med att han gick på ledighet i somras så började det plötsligt stå "skicka inbjudan till ..... att gå med i Messenger" trots att han har appen och dagligen anv Messenger! Samt att när jag öppnar chatten med honom så står det i mitten högst upp "Facebook" ist  för Messenger ! Frågat honom såklart men han hade ingen aning om varför det var så! Ser även att ist för Messenger ikonen så är det enbart fb ikonen som syns på hans profilbild inne i chatten.... tills igår, när han gick tillbaka till jobbet igen efter sommaren ledig och hemma! Nu helt plötsligt försvann "inbjudan" när jag går in i vår chatt, det står Messenger längst upp ist för FB, nu är alltså allt i sin ordning! Sammanträffande? Nja, vet inte det, min fråga är alltså, kan han på nåt sätt "loggat! ur från sin Messenger app under semestern för att kunna dölja ev chattar/historik/hemliga chattar?

• Svar på tråden Hemlisar på messenger?
  • Miss Skywalker

Har han fulat sig vid flera tillfällen förut lär han fortsätta med det. Varför hänger du med honom?

• Anonym (Smygarn)

Jag vet, gav honom en sista chans, sen dess varit lugnt, eller ja, inte kunnat ertappa eller märkt ngt märkligt, tills detta hände! Men känner att jag inte kan "kasta" ut honom från barn och hela skiten utan bevis på att nåt är fel, trots att magkänslan eg asgarvar åt mig att även denna gången har jag rätt!
    Finns så mycket snaskigt som hänt som jag eg inte kan bevisa, han vet att jag vet men han vet även att jag inte kan bevisa det som sagt...

• Afterlife
    Anonym (Smygarn) skrev 2017-09-05 11:02:51 följande:

Jag vet, gav honom en sista chans, sen dess varit lugnt, eller ja, inte kunnat ertappa eller märkt ngt märkligt, tills detta hände! Men känner att jag inte kan "kasta" ut honom från barn och hela skiten utan bevis på att nåt är fel, trots att magkänslan eg asgarvar åt mig att även denna gången har jag rätt!
    Finns så mycket snaskigt som hänt som jag eg inte kan bevisa, han vet att jag vet men han vet även att jag inte kan bevisa det som sagt...

Jag förstår inte riktigt varför du måste ha "bevis". Att du känner att saker inte står rätt till och att din tillit är borta (på grund av saker han gjort tidigare) är mer än goda nog skäl för att släppa den relationen. Jag kan lova dig att barn inte mår bra av att deras föräldrar inte litar på varandra.
    Varför ska du prompt ha "bevis"? Din känsla är bevis nog för att saker inte står rätt till. Är du inte lycklig så är du inte. Inga bevis i världen kommer att ändra det.
  • Anonym (Smygarn)

Ärligt talat? Jag tror att det beror på mitt eget samvetes skull... har brutit upp en relation med barn förut, vet hur det är och det är såklart inget jag önskar nån, inte som den separationen blev och blivit iaf, men i grunden handlar det nog om att jag verkligen vill känna att jag isf gjorde allt för att det inte skulle bli så! Tragiskt och kostsamt psykiskt, men hoppas ju såklart att nånstans att jag har fel :/

• Anonym (G)
    Miss Skywalker skrev 2017-09-05 10:58:13 följande:
    Har han fulat sig vid flera tillfällen förut lär han fortsätta med det. Varför hänger du med honom?
    Eller hur
  • Anonym (Smygarn)
    Miss Skywalker skrev 2017-09-05 10:58:13 följande:

Jo, det är ju så, och har alltid i alla år sagt att jag aldrig nånsin skulle förlåta eller ta tillbaka nån som gjorde så, och när det väl händer så står man där som ett fån och vet varken ut eller in.... men en sak stämmer helt, en gång otrogen/opålitlig, alltid samma skitstövel i det avseendet!
  • Afterlife
    Anonym (Smygarn) skrev 2017-09-05 11:46:12 följande:

Ärligt talat? Jag tror att det beror på mitt eget samvetes skull... har brutit upp en relation med barn förut, vet hur det är och det är såklart inget jag önskar nån, inte som den separationen blev och blivit iaf, men i grunden handlar det nog om att jag verkligen vill känna att jag isf gjorde allt för att det inte skulle bli så! Tragiskt och kostsamt psykiskt, men hoppas ju såklart att nånstans att jag har fel :/

Fast när jag läser såna här trådar får jag mer känslan av att den som skriver inte tar sina egna känslor och upplevelser på allvar. Att du liksom inte ser dem som legitima på något sätt. Att leta efter konkreta bevis (vilket man ändå sällan får när det gäller otrohet och fulspel) förlänger bara lidandet. Ta dig själv på allvar istället. Du försökte förlåta att han fulat sig. Men det kanske bara inte gick. Det är helt okej att känna så. Det innebär inte att du har gett upp "för lätt". I slutänden kanske det inte handlar så mycket om att du "ska göra allt för att det inte ska bli likadant" utan att han inte gör tillnärmelsevis tillräckligt för att bygga upp din tillit efter det första sveket.
  • Anonym (Smygarn)
    Afterlife skrev 2017-09-05 13:03:43 följande:
    Fast när jag läser såna här trådar får jag mer känslan av att den som skriver inte tar sina egna känslor och upplevelser på allvar. Att du liksom inte ser dem som legitima på något sätt. Att leta efter konkreta bevis (vilket man ändå sällan får när det gäller otrohet och fulspel) förlänger bara lidandet. Ta dig själv på allvar istället. Du försökte förlåta att han fulat sig. Men det kanske bara inte gick. Det är helt okej att känna så. Det innebär inte att du har gett upp "för lätt". I slutänden kanske det inte handlar så mycket om att du "ska göra allt för att det inte ska bli likadant" utan att han inte gör tillnärmelsevis tillräckligt för att bygga upp din tillit efter det första sveket.
    Jag har gett honom allt och lite till,försökt förlåta de mest sjuka saker, en graviditet som helt förstördes och än idag förknippas med den värsta tiden i mitt liv, en underbar fantastisk liten tjej, men graviditeten eller minnen med den vill och kan jag ff inte tänka på, det var då allt hände, allt krossades och han smashade mitt "jag" under skosulan
  • Anonym (Smygarn)

Ingen som kan svara på min fråga ang messenger?

• Anonym (a)

Man kan inte logga ut från messenger. Däremot kan man växla mellan olika konton (om man har en annan facebook) Då måste man in via inställningar och välja växla konto så kommer alla konton man har tillgång till upp där. Det man kan göra är att radera appen från iphonen till exempel. Så då är man bara aktiv via facebook (eftersom man har tillgång till messenger via facebook). Om han gjorde så då kan han få meddelanden in via facebook utan att det plingar i hans telefon etc. Har du messenger appen? Prova att radera den från din tel samtidigt som du behåller facebook och gå in i er chat från hans telefon så kan du se hur det ser ut..

• Anonym (Smygarn)

Han har en företags fb kopplad till sin vanliga fb , möjligt att han växlar mellan dem, men appen har vart kvar i hans telefon under hela tiden, men ändå så har det stått att han inte har Messenger? Jätte konstigt...

• Anonym (Klart som korvspad...)

Jag vet att det är svårt... har själv varit i en sits när jag försökte att slå ifrån mig allt jag märkte... även om jag såg sexchattar m.m. så blev jag hjärntvättad av alla hans påståenden om att det var mitt fel för att jag snokade... och att om jag inte vore så svartsjuk och bla bla.

Jag var som du. Jag behövde det ultimata "beviset".... till slut fick jag det.. och vet du? Jag önskar att jag hade lämnat INNAN jag fick det... så kanske det inte hade behövt ta åratal att komma över det. För när du ser den chattbubblan framför dig, där det står att han legat med nån, då kommer du hata dig själv antagligen, för att du stannade.... bara ett råd i all välmening. Om du redan nu går med känslan av att han kommer göra mer saker, så ÄR det antagligen så! Lita på magkänslan!!

Och ang. Messenger, JA det är antagligen nåt konstigt han gjort, för att dölja nåt. Låter så. Testa själv och fippla fram och tillbaka med din egen messenger, ta bort appen etc, och se hur ditt konto då ser ut, igrån någon annans telefon, t.ex. en nära väns...

Lycka till, och hoppas du inte nöjer dig med sånt här BS!

Svar på tråden Hemlisar på messenger?