Renbäddad säng efter semester för din skull...eller?
Åkte på semester, utan sambon, kändes sådär pga låg tillit till honom pga tidigare otrohet/snedsteg
men iaf, säger till bästa vännen att det kändes lite oroligt men blev lugnad att så korkad kan han väl ändå inte var!
Kommer hem, möter upp sambon hos hans föräldrar för en mellanlandning efter flygplatsen en natt för att sen åka hemåt, redan på morgonen berättar sambon med stora ord hur han minsann bäddat rent i sängen innan han åkte för att jag minsann gillar det! Ok... för det första har han aldrig nånsin gjort det under åren innan, nånsin, för det andra, döm om min förvåning när jag kommer hem, tvättstugan är helt överfull, för tvättat övrigt har han minsann inte hunnit under veckan, sängen är inte renbäddad, den är tom, han har akuttvättat lakanen innan jag kom hem, men inte bäddat i dem, inte heller rört en enda annat plagg i smutstvätten, men han har gjort det för min skull?! Det började dåna i öronen på mig och varenda nerv i kroppen bara vråla! Såklart! enligt mig iaf! Så vad säger ni? Är det inte det minsta märkligt att lakanen kastas ur, in i maskin, hängs upp på tork kvällen innan jag kommer hem, när resten av tvättstugan ser ut som en tornado dragit fram! Eller att han ens tar upp det, innan jag ens är hemma än o gör en gigantisk sak av det? Hade förm inte ens reflekterat över det om han inte gjort så...
tar upp det med honom rakt ut, nekas såklart men ser ändå på honom att nåt träffar.... efter detta, en helt ny sambo, på riktigt, helt omvänd, till det positiva då, med komplimanger, omtanke, uppvaktning etc etc, när jag påpekar det säger han bara att han underskattat mig och när jag var borta insåg han verkligen vilket jobb jag gör hemma och hur mycket han älskar mig... så, era spontana tankar?